۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۲۶۱۸
مانور قطع گاز با تلاش کارکنان شرکت گاز استان خراسان شمالی، نیروهای اعزامی از استان های سمنان، خراسان رضوی و گلستان، از بهره برداری خطوط لوله بجنورد و سایر دستگاههای مدیریت بحران استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، این مانور پدافندی که با سناریوی از پیش برنامه ریزی شده با موضوع خرابکاری در تاسیسات خط انتقال گاز انجام گرفت، به منظور ارزیابی عملکرد کلیه کارکنان شرکت گاز، دستگاههای مرتبط با شرایط اضطراری، برنامه ریزی در شرایط اضطراری، سنجش میزان هماهنگی با کلیه گروههای درون و برون سازمانی  صورت پذیرفت .

در این مانور با حضور سردار مطیعی معاونت انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مهندس یوسفی پور رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت ملی گاز ایران، دکتر ثمینی فرماندار مرکز استان و همچنین  به عنوان فرمانده مانور و مهندس ثروتی مدیرکل بحران استانداری خراسان شمالی صورت پذیرفت.

سردار مطیعی هدف از برگزاری مانور را بالا بردن آمادگی کارکنان استان در هنگام وقوع حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده عنوان کرد و ادامه داد: همه احتمالات خرابکاری و افت فشار در تاسیسات مورد بررسی قرار گرفت و چگونگی وصل گاز در کمترین زمان ممکن در شرایط ایمن نیز تمرین شد. وی عنوان کرد شرکت گاز استان خراسان شمالی امروز به خوبی توانمندی خود را در زمینه کنترل بحران به نمایش گذاشت و از طرف سازمان پدافند غیرعامل کشور و همچنین از سوی ستاد کل قوا از این زحمات تشکر ویژه نمود.

دکتر ثمینی برگزاری این مانور را افزایش توان قدرتی کارکنان در مقابله با هرگونه حادثه احتمالی عنوان و افزود: در این مانور تمامی نیروها اعم از شرکت گاز استان، نیروهای انتظامی، شرکت توزیع نیروی برق، پخش فرآورده های نفتی، هلال احمر، بهره برداری خطوط انتقال شهرستان بجنورد به خوبی نقش خود را انجام دادند.

میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی احساس مسئولیت و کار تیمی کارکنان، سرعت عمل مناسب آنان، گزارش مرحله به مرحله مانور به فرماندهی و یادداشت زمان در شرایط بحران را از ویژگیهای برجسته این مانور اشاره نمود.

وی در ادامه افزود: این مانور به منظور ارزیابی آمادگی کلیه کارکنان در شرایط اضطراری، ارزیابی تیمهای واکنش و تجهیزات پشتیبانی مورد نیاز، تمرین و ارزیابی عملکرد تیمهای کمک رسان و معین از سایر استانهای مجاور نظیر خراسان رضوی، سمنان و گلستان  و ارزیابی عملکرد  تیمهای پدافندی بسیج شرکت گاز استان خراسان شمالی  طراحی و اجرا گردید .

میربلوکی تصریح کرد: این رزمایش تا کنون به این وسعت و ابعاد در سطح شهر بجنورد برگزار نگردیده  بود و امید است با برگزاری مانورهای اینچنین نسبت به شناسایی نقاط قابل بهبود، اصلاح و بهینه سازی اقدام در مواجه با شرایط واقعی عملکرد مناسب صورت پذیرد .

رئیس امور HSE پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی گاز ایران با اشاره به 7 نکته اساسی در این زمینه گفت: در ایران 90 درصد حوادث را داریم بنابراین موضوع حوادث جدی است چون در سال های اخیر به دلیل پدیده گرمایشی موضوع حوادث طبیعی مانند سیل و توفان 4 برابر بیشتر شده است.

«یوسفی پور» افزود: خودروهای این شرکت باید آژیر خطر داشته باشند تا سریع تر به محل حادثه برسند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که اگر گاز به شبکه فاضلاب برسد ممکن است باعث انفجار کل شهر شود باید شرکت های حفاری در صورت تخریب خطوط انتقال گاز این موضوع را اطلاع دهند تا برای ترمیم آن ها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: در مانورهای مختلفی که در همه نقاط کشور برگزار می شود، جای 3 تا 4 هزار نفر از مردم خالی است و همواره آن ها در تمام حوادث برای کمک و خدمات رسانی حضور دارند اما مخل خدمات رسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این مانورها باید یاد بگیریم چطور مردم را مدیریت کنیم.«میربلوکی» مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: همه دستگاه های مرتبط در بجنورد به شکل منسجم در این مانور همکاری کردند.

در پایان بابت برگزاری شایسته مانور از میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی و پناهی نژاد رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست و پدافند غیر عامل این شرکت با اهدا لوحی از سوی سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تقدیر و قدرانی به عمل امد.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر