۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۲۶۱۴
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:
صنعتی منفرد از طراحی و تولید سازه پیش ساخته سریع الاحداث ضد زلزله توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد و گفت: ساخت سازه های مقاوم در برابر تهدیدات و عوامل طبیعی یکی از مولفه های مهم پدافند غیرعامل در بخش مسکن است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از بنیاد مسکن استان زنجان، سجاد صنعتی منفرد به مناسبت پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

وی در زمینه وضعیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان، ادامه داد: در سطح استان زنجان ۹۱ هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است که می توان گفت تاکنون بیش از نیمی از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۸ هزار واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اند که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم قریب به ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان مقاوم‎سازی شده است.

صنعتی منفرد به اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی شهری و روستایی به تعداد ۴۲۲۰۰ فقره در استان اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن استان، با ارائه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن همسو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها را دنبال می کند، به طوری که در این راستا تسهیلاتی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۲۵ میلیون تومان به روستائیان پرداخت می شود.

وی به کسب رتبه اول جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی روستایی کشور از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ۸ ماهه اول سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها ، ۸۲ درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه، با توجه به آنالیزهای انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده است، اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارد که از این تعداد تقریبا ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

صنعتی منفرد از طراحی و تولید سازه پیش ساخته سریع الاحداث ضد زلزله توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد و گفت: ساخت سازه های مقاوم در برابر تهدیدات و عوامل طبیعی یکی از مولفه های مهم پدافند غیرعامل در بخش مسکن است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر