۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۲۶۱۲
رزمایش پدافند غیرعامل در شهر صنعتی کاوه ساوه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،سرهنگ  دوم پاسدار علی رسولی ، فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: این رزمایش به همت سپاه شهرستان و با تعامل شورای تامین، ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار علی رسولی به سناریویی که در اجرای این رزمایش طراحی و عملیاتی شد اشاره کرد و گفت: یک سناریوی ترکیبی از پدافند عامل و غیرعامل برای این رزمایش تعریف و با موفقیت کامل عملیاتی شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای آمادگی و تقویت بازدارندگی با کاهش دادن نقاط آسیب پذیر به منظور ارتقای امنیت پایدار ملی برای مقابله با تهدیدات و تهاجمات نظامی دشمن است.

سرهنگ رسولی با اشاره به اجرای موارد گوناگون پدافندغیر عامل در این رزمایش اظهار کرد: با توجه به استقرار مناطق مسکونی در شهر صنعتی کاوه به منظور حفظ جان مردم از پدافندغیرعامل و کنترل مبادی ورودی و خروجی با استقرار گشت های ایست و بازرسی استفاده شد و برای تکمیل سناریوی پدافند از گشت های اطلاعاتی و عملیاتی و دفاع از مقر صورت گرفت. همچنین مانور نیروهای امدادی و خدمات رسانی اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر نیز اجرا شد.

وی بمب گذاری و انجام عملیات چک و خنثی را از دیگر برنامه‌های این رزمایش بیان کرد و افزود: این سناریو نیز با موفقیت توسط گروه چک و خنثی سپاه روح الله استان مرکزی انجام شد.

 پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه و غیر نظامی، و نوعی دفاع فنی و مدیریتی با مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف و حتی مردم است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تلفات انسانی و خسارات مالی، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر