۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۲۶۰۸
سرپرست معاونت سیاسی استانداری:
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در جلسه تحلیل مانور سطح A قطع گاز شهرستان بجنورد از برگزاری موفقیت آمیز این مانور با حضور استان ها، شهرستان ها و دستگاه های اجرایی معین خبر داد و گفت: در این رزمایش تمرینی آمادگی مجموعه مدیریت شهرستان و استان در عبور از شرایط ویژه ناشی از قطع احتمالی گاز شهری مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمود ثمینی در این نشست اظهار داشت: بنده بر برگزاری این مانورهای تمرینی تاکید دارم چرا که آسیب ها و اشکالات احتمالی در مواقع بروز بحران ها در این مانورها مشخص و تلاش ها برای حل آن انجام می شود.

 وی افزود: دستگاه های دولتی و غیردولتی پیش از ورود به بحران باید پروژه های در دست اجرا را با پیوست پدافند غیرعامل عجین کنند. وی ادامه داد: رعایت نکردن ارائه پیوست پدافند غیر عامل در برنامه ها و پروژه ها موجب می شود بر حجم و میزان بحران ها افزوده شود.

ثمینی خاطرنشان کرد: درخواست بنده از آحاد مردم رعایت الزامات ایمنی در ساخت و سازهاست، چرا که این رعایت بخشی از پدافند غیر عامل است که تامین امنیت افراد را به دنبال دارد و هم چنین بر رعایت موضوعات پدافند غیرعامل در صنایع بزرگ استان هم تاکید دارم.

ثمینی با بیان این که پدافند غیرعامل مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: در مواقع بروز بحران باید تمامی اصول ایمنی را رعایت کنیم و در خدمت رسانی به مردم دقت و سرعت عمل به خرج دهیم.

وی اذعان کرد: در زلزله اردیبهشت سال ۹۶ در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان قطع گاز یکی از مشکلات بود که سریعا نیروهای شرکت گاز برای مهار آسیب های احتمالی در مناطق زلزله زده حضور یافتند و روز بعد جریان گاز برقرار شد.

ثمینی تاکید داشت: مانور امروز به خوبی برگزار شد و تاکید می کنم برخی از واحدهای مهم خدمت رسان به مردم مانند نانوایی ها باید حداقل به دو سوخت مجهز باشند تا در مواقع بروز بحران ناشی از قطع گاز مشکلی به وجود نیاید.

در ادامه این نشست، سردار مطیعی، معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور هم اظهار داشت: مانور تمرینی امروز نشان داد خراسان شمالی از توانمندی خوبی برای کنترل بحران ناشی از قطع یا افت فشار گاز برخوردار است.

بر اساس این گزارش، مانور فرضی قطع گاز در شهرستان بجنورد امروز، چهارم دی ماه ساعت ۷:۳۰ صبح با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور، مسئولان شرکت ملی گاز ایران، استان ها، شهرستان ها و دستگاه های اجرایی معین و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر