۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۲۶۰۰
در دیدار معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با استاندار خراسان شمالی، دکتر شجاعی گفت: پدافند غیرعامل مصونیت در برابر اقدامات ضد امنیتی دشنمان نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،، دکتر شجاعی در این دیدار اظهار داشت: وزیر کشور هم نگاه ویژه ای به موضوع پدافند غیرعامل دارد و اقدامات استان ها در این خصوص مورد رصد و پایش قرار می گیرد و طرح جامع پدافند غیرعامل در استان ها از اقدامات موثر دولت بوده است.

وی ادامه داد: امروز اهمیت پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست و همه می دانند پدافند غیرعامل اقدامی کمتر از اقدامات نظامی نیست.

وی با با بیان این که نگاهم به پدافند غیرعامل ویترینی نیست، گفت: پدافند غیرعامل استان باید در خصوص مباحث مرتبط با زندگی روزمره مردم مانند برق و گاز ورود جدی داشته باشد و در حوزه صنایع استان نیز تاکید دارم اقدامات مورد نیاز این بخش ها برای رعایت مباحث مرتبط با پدافند غیرعامل احصاء و اعلام شود و این صنایع نیز مکلف به اجرای این سیاست ها هستند.

دکتر شجاعی خاطرنشان کرد: با پیشگیری می توانیم از بروز حوادث امنیتی مختلف جلوگیری کنیم، بنابراین نیازهای حوزه پدافند غیرعامل استان شناسایی و اعلام شود و بنده نیز حمایت جدی در این بخش خواهم داشت.

دکتر شجاعی در پایان با اشاره به برگزاری مانور فرضی قطع گاز در شهر بجنورد، گفت: برگزاری این مانورها برای بررسی آمادگی بسیار مهم است.

در این نشست، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور هم اظهار داشت: خراسان شمالی از استان هایی است که در زمستان های سرد احتمال بروز افت فشار گاز وجود دارد و این قبیل بحران های احتمالی باید با آمادگی لازم مدیریت شود.

سردار مطیعی افزود: در ارائه خدماتی مانند برق و آب هم باید دستگاه های خدمات رسان آمادگی مقابله با بحران ها را داشته باشند.

علی ثروتی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هم از اجرای مانور فرضی قطع گاز در شهر بجنورد با هدف نمایش و ارزیابی آمادگی و توان مجموعه مدیریت شهرستان و استان خبر داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر