۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۸۳
جلسه کارگروه امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل استان گیلان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،جلسه کارگروه امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با حضور امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، مازیار سید نژاد مدیرکل امور روستایی استانداری گیلان، مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان و اعضای کارگروه امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل استان گیلان برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به عملکرد  پدافند غیرعامل بیان کرد: در کشور ایران برای صیانت از منابع موجود در مقابل تهدیدات دشمنان، در سال ۱۳۸۲ به دستور مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل با رویکرد صلح آمیز و اقدام غیرمسلحانه ایجاد شد.
 
محمدپور افزود: پدافند غیرعامل یعنی مصونیت سازی و هدف از آن کاهش آسیب ها و افزایش بازدارندگی ها در مقابل تهدیدها است  که باید در جهت مقابله با حوادث و سوانح و ارتقای تاب آوری جامعه،  آموزش را در همه اقشار نهادینه کنیم.
 
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان اولین هدف پدافند غیرعامل را بازدارندگی دانست و گفت:  در جهت کاهش آسیب پذیریها ، همه  اهداف باید به ارتقا پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران  منجر شود.
 
محمدپور اظهار کرد: پدافند غیرعامل باعث تسهیل مدیریت بحران و کاهش آسیب های جانی و مالی و حفظ زیر ساخت ها می شود و در صورت اقدامات پدافند غیرعامل ما در مقابل تهدیدات ضمن آمادگی کامل باعث کاهش آسیب و افزایش ایمنی خواهیم بود.  
 
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به انواع تهدیدات اظهار کرد: تهدیدات به دو بخش طبیعی و غیرطبیعی یا انسان ساز تقسیم می‌شود که تهدیدات طبیعی منشا طبیعت است و غیرقابل تغییر است؛ ولی تهدیدات انسان‌ ساخت به دلیل اینکه تفکر و اراده دشمن در پشت آن است، روز به روز در حال تغییر و تکامل است.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با تاکید بر ایجاد آمادگی عموم مردم در برابر حوادث انسان ساز و طبیعی گفت : خانه های هلال جمعیت هلال احمر بهترین مکان جهت گسترش آموزشهای امدادی و آشنایی مردم با هر گونه حادثه طبیعی و انسان ساز از جمله تهدیدات سایبری ، امنیتی و زیستی می باشد.
 
محمدپور هدف دشمن را نا امید کردن مردم دانست و گفت: هدف دشمن نا امید کردن مردم می باشد که با هوشیاری مسئولین و همراهی و جلب اعتماد مردم می توانیم با آموزش و آمادگی لازم در سطوح مختلف از جمله آموزش مدیران و کارشناسان ، معلمان و دانش آموزان ، دهیاران و فرمانداران و مهمتر از همه عموم مردم با مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی اقدام نماییم.
 
محمدپور با اشاره به آموزش در بحث پدافند غیرعامل افزود: همواره آموزش در بحث پدافند غیرعامل باید مدنظر قرار گیرد، تا با هماهنگی مدیران در حوزه امداد و نجات موضوع پدافند غیرعامل نهادینه شود.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان خاطرنشان کرد: باید به سیاست تهیه و احداث طرح‌های اسکان اضطراری و پهنه‌های امن توجه بیشتری شود و البته خارج کردن این دارایی‌ها از حالت انحصار و تدوین طرح مکان‌یابی در راستای اجرایی نمودن این مهم می‌باشد.
 
در ادامه جلسه مدیرعامل هلال احمر استان گیلان بیان کرد: تاب آوری و بالا بردن آستانه تحمل جامعه از ضروریات و موارد مورد توجه پدافندغیرعامل می باشد و این مهم زمانی در جامعه محقق خواهد شد که اصول و الزامات پدافند غیر عامل بخوبی رعایت گردد .  
 
ولی پور افزود: ایران جزو ده کشور حادثه خیز دنیا و ۵ کشور حادثه خیز آسیا می باشد 
 
مهدی ولی پور با اشاره به افتتاح 136 خانه هلال در مراکز دهستان ها، خاطرنشان کرد: خانه های هلال جهت نفوذ در لایه های اجتماعی ، گسترش آموزش و ارتقای تاب آور ی جامعه نیازمند مشارکت دستگاههای اجرایی در اداره و فعال سازی خانه های هلال و تخصیص اعتبار مجموعه سیاستگذار استان می باشند.
 
شایان ذکر است؛ در انتهای این جلسه اعضای کارگروه امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل استان گیلان نقطه نظرات خود را در حوزه مذکور بیان کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر