۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۲۵۶۳
مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خبرداد؛
مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: با شروع فعالیت‌های پژوهشگران حوزه مهندسی شیمی و مطالعه بر روی پدیده‌ تصفیه آب‌های سخت در پدافند زیستی، بسترهای همکاری با سازمان پدافند غیرعامل نیز در این راستا فراهم شده است.

به گزارش پایداری ملی،حسن نگهدار در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به استقبال مطلوب از غرفه‌های واحدهای استان تهران و واحد تهران مرکزی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی امسال با ارائه 45 محصول دانش‌بنیان که عمدتاً برای نخستین‌بار رونمایی می‌شود در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ادامه داد: یکی از محصولاتی که مورد استقبال نهادهای مختلف و صاحبان سرمایه قرار گرفته، روبات امدادگر است که از سوی وزارت‌خانه‌های مختلف 15 دستگاه سفارش خرید از این محصول به وصول رسیده است. این روبات قابلیت آواربرداری در محیط‌های صعب‌العبور را دارد.

نگهدار با اشاره به نظام موضوعات واحد تهران مرکزی اظهار کرد: با توجه اینکه موضوعات محیط زیست، علوم و مهندسی ورزش و مسائل خلاق فرهنگی طرح شده است، استادان و پژوهشگران واحد تهران مرکزی در درجه اول با جمع‌آوری مواد بازیافت‌نشدنی از محیط دانشگاه و دانشکده‌های مربوطه و سپس با انجام فرآیندهای آسیاب و فشرده‌سازی، بلوک‌های آجری را از این مواد به‌ وجود آورده‌اند که در راستای حفظ محیط‌زیست و تولید مصالح از مواد غیرقابل بازیافت یک دستاورد به‌ شمار می‌آید.

سرپرست غرفه‌های استان تهران نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد افزود: ارائه دستگاه دزدگیر خودروی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن موبایلی و بازی‌های موبایلی از دیگر دستاوردهای دانشجویان واحد تهران مرکزی است.

نگهدار با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده مهندسی بافت واحد تهران مرکزی گفت: پژوهشکده مهندسی بافت نیز با برقراری ارتباط‌ با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق به تولید محصولات دانش‌بنیانی در حیطه ترمیم پوست و بافت‌های سرد و گرم شده است.

وی اظهار کرد: روبات‌های پرنده واحد تهران مرکزی که توسط دانشجویان انجمن مهندسی مکانیک طراحی و ساخته شده است، در نمایشگاه داخل دانشگاهی هفته پژوهش برای انجام پروژه‌ای به‌کارگیری شده و به مرحله درآمدزایی رسیده است. روبات‌های پرنده با دریافت مختصات محل پرواز توانایی پیمایش محدوده معین را دارند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: با شروع فعالیت‌های پژوهشگران حوزه مهندسی شیمی و مطالعه بر روی پدیده‌ تصفیه آب‌های سخت در پدافند زیستی، بسترهای همکاری با سازمان پدافند غیرعامل نیز در این راستا فراهم شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر