۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۳۶
جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با حضور سردار حیدری معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیر عامل کشور در محل سالن امام علی (ع)استانداری زنجان تشکیل شد
به گزارش پایداری ملی، این جلسه به ریاست فتح اله حقیقی استاندار و رئیس شورای پدافند غیر عامل استان و با حضور اعضای شورای پدافند غیر عامل و سردار حیدری معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیر عامل کشور در محل سالن امام علی (ع) استانداری زنجان برگزار شد

استاندار زنجان در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به سردار حیدری و اعضای حاضر در جلسه اظهار کرد: پدافند غیر عامل یک امر بین دستگاهی است و باید در این حوزه ورود پیدا کنیم و می بایست در کشور بر پژوهش توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از ضعف‌ها در حوزه پدافند غیر عامل ریشه در عدم فرهنگ‌سازی این حوزه دارد، تصریح کرد: برای موفقیت در این حوزه مردم باید با ذات پدافند غیر عامل آشنا شوند.

حقیقی افزود:سند جامع پدافند غیر عامل در استان‌ها باید تهیه شود و بنا به گفته مدیر‌کل پدافند غیر عامل، استان زنجان توانسته ۹۵ درصد این سند را تهیه کند.

استاندار زنجان گفت: با آشنایی و اشرافیت می‌توان برنامه‌ریزی لازم در حوزه پدافند غیر عامل را انجام داد.

رئیس شورای پدافند غیر عامل استان خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی پدافند غیر عامل و تشکیل کارگروه‌ها موضوع مهمی است و پدافند غیر عامل بخصوص پدافند سایبری ، موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه جدی در استان‌ها قرار گیرد و بایستی اهمیت دادن به پدافند غیر عامل در عمل نشان داده شود.

در ادامه جلسه معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: در عصر حاضر تهدیدات تغییر یافته و دانش پایه شده است و باید پدافندهای لازم در این حوزه تغییر پیدا کند که بزودی طرح جامع پدافند غیر عامل در استان‌ها ارائه می‌شود که پایدار کردن استان‌ها در مقابل آسیب‌ها و کاهش آنها، ایجاد بسیج منابع و تامین نیازهای اساسی مردم از جمله ویژگی‌های این طرح است.

سردار حیدری با تشریح مزایای پیاده سازی طرح های پدافندی در استان‌ها افزود:این نوع پدافند موجب می‌شود تا در صورت آسیب به یک بخش سایر بخش‌ها بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعات مورد توجه در این حوزه وابستگی‌های زیر ساختی است که بایستی اقدامات بخصوصی انجام گیرد و باید به دنبال پدافند غیرعامل تخصصی باشیم.

سردار حیدری گفت: پدافند سایبری از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و ما باید به سمت مدیریت فضای مجازی حرکت کنیم افزود: هم‌اکنون زیرساخت‌ها به صورت دومینویی یا آبشاری است و این نوع زیر ساخت می‌تواند بسیار آسیب‌زا و خطرناک باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به توافقی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته برای مقابله با بدافزارها ،نرم افزار پادویش انتخاب شده است.

 معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافندغیرعامل با توجه به اینکه مدیریت بحران،مسئولیت مقابله با تهدایدات طبیعی به عهده دارد، اما پدافند غیر عامل به مقابله با تهدیدات انسان‌زا گفته می‌شود، اضافه کرد: برخی تهدیدات طبیعی نیز دست‌ساز است که قرارگاه زیستی برای مقابله با این نوع تهدیدات در نظر گرفته شده است.

در ادامه جلسه وحید فرخی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به مشکلات و مسائل حوزه پدافند غیر عامل، تاکید کرد: بایستی قرارگاه سایبری پدافند غیر عامل در استانها تشکیل شود و پیشنهاد می شود سازمان پدافند غیر عامل کشور با تهیه و ارسال بخشنامه ای مدیران کل دستگاههای اجرایی کشور را به رعایت موضوع امنیت سایبری سازمانها الزام نماید.

وی با اشاره به عدم مشارکت موثر اعضای کارگروه در مباحث سایبری اضافه کرد: یکی از مشکلات این حوزه نبود ضمانت اجرایی مصوبات کارگروه های تخصصی است.

مدیر کل ICT استان افزود: باید دستور العمل کشوری در کارگروه سایبری تدوین و ابلاغ شود و اعتبارات لازم جهت اجرای اهداف کارگروه های تخصصی تخصیص داده شود.

در پایان جلسه طی حکمی از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور استاندار زنجان به سمت فرمانده قرارگاه پدافند زیستی استان زنجان منصوب شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر