۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۵۰
تجری مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان در دیدار با تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی عنوان نمود:
صبح امروز تجری مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان در دیدار با دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی استان و از فعالان محیط زیست دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار تجری گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم استان گلستان شناسایی تهدیدات در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی استان بسیار با اهمیت است.

 به گزارش خبرنگار پایداری ملی، صبح امروز تجری مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان در دیدار با دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی استان و از فعالان محیط زیست دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار تجری گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم استان گلستان شناسایی تهدیدات در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی استان بسیار با اهمیت است. در این دیدار تجری درخصوص همکاری علمی با دانشگاه منابع طبیعی درخصوص مسائل آسیب های محیط زیست و شیلات و دیگر تهدیدات زیستی تأکید نمودند. وی همچنین درخصوص آسیب ها و تهدیدات دشمن در حوزه آگروتروریسم و بیوتروریسم و همکاری پژوهشی با دانشگاه منابع طبیعی و اداره کل پدافند غیرعامل استقبال نمود.

 

در این جلسه تجری درخصوص اهمیت منابع طبیعی و نقش آن در پایداری ملی و لزوم کنترل و پایش تهدیدات تخصصی حوزه منابع طبیعی و جنگل ها و طرح های مقابله با ریزگزدها تأکید نمود. وی همچنین درخصوص تهیه طرح جامع مقابله با تهدیدات تخصصی حوزه منابع طبیعی در سطح استان بخصوص استانهای مرزی و اجرای تمرینات و رزمایش های مقابله با تهدیدات و اقدامات دشمن (ستادی و اجرایی) به منظور حفظ و ارتقاء آمادگی در سطح استان و شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی مطالبی را بیان نمودند.

 

تجری افزود: پایدار ترین راه حل، جهت پدافند غیر عامل در عرصه های منابع طبیعی ،طراحی روشهای توسعه مدارانه در این فرآیند می باشد به نحوی که در چارچوب برنامه ی جامع توانمند سازی و برگزاری نشست های دوسویه و در نهایت با تشکیل و انسجام بخشیدن به تشکل های محلی و کمک به پایداری این سازمان ها براساس شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه و نظام مند شدن آنان بر پایه فرهنگ و تجربه گذشته، بتوان ترفیع شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را مهیا نمود و به هدف کلی مصون سازی پایداری کشور و استان رهنمون گردید. 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر