۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۲۳۴۴
کارشناس بحران و پدافند غير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي گفت: تنها يک سوم از خسارت هاي زلزله ارديبهشت ماه پارسال به تاسيسات اين شرکت جبران و تامين اعتبار شده است.
به گزارش پایداری ملی،مهندي اماني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: زلزله 5.7 ريشتري ارديبهشت ماه پارسال 60 ميليارد ريال به اين شرکت خسارت زد که تنها 22 ميليارد ريال از اين رقم جبران شده است.
وي افزود: 20 ميليارد ريال از اعتبار مورد نياز براي جبران خسارت هاي زلزله، مربوط به اجراي خط انتقال و شبکه 2 روستايي است که به مکان جديد جابه جا شدند.
وي تصريح کرد: جابه جايي روستاي قره چاي در مانه و سملقان و پسرکانلو در بجنورد پس از زلزله پارسال مصوب شد و بايد خط و شبکه جديد براي ساکنان اين روستاها ايجاد شود.
اماني گفت: زلزله ارديبهشت ماه سال گذشته به تاسيسات شرکت آب و فاضلاب روستايي استان از جمله 2 هزار متر خط انتقال، 19 هزار متر شبکه توزيع، 13 مخزن، 13 اتاقک کلر و موتورخانه، پنج حلقه چاه و چشمه و 615 دستگاه شمارشگر آب مشترکان خسارت وارد کرده بود.
کارشناس بحران و پدافند غير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي اظهار داشت: اين خسارت ها از 27 روستاي شهرستان هاي بجنورد و مانه و سملقان گزارش شده است.
خراسان شمالي با جمعيت 863 هزار نفري در شمال شرق کشور قراردارد که حدود 44 درصد آن در روستاها ساکن هستند و معيشت آنها از کشاورزي و دامپروري است.
شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي 117 هزار مشترک دارد و ميزان بهره مندي روستاييان اين استان از آب سالم و بهداشتي بيش از 70 درصد است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر