۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۲۳۴۰
جلسه شورای پدافند غیرعامل در فرمانداری انار تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،جلسه شورای پدافند غیرعامل به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل ، معاون مدیرکل دامپزشکی استان، اعضای شورای پدافند غیرعامل شهرستان، شوراهای اسلامی، دهیاران، دامداران و مرغداران شهرستان در فرمانداری انار تشکیل گردید.
 
در این جلسه علی زهرودی فرماندار با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل بخصوص در بخش زیستی در جامعه که مستقیما با سلامت عموم در ارتباط است افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در اینخصوص صورت گرفت.
فرماندار تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان انار دروازه ورودی استان است و در همسایگی استان یزد قرار دارد بایستی بسیار به مسائل زیستی پدافند غیرعامل توجه داشته باشیم.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل را در شرایط کنونی مبارزه با تهدیدات جدید عنوان کرد که مهترین این تهدیدات سایبری و زیستی هستند.
 
وی در ادامه خطاب به دامداران و مرغداران گفت: دام و طیور و آبزیان بیشترین میزان آسیب پذیری را در بخش زیستی دارا میباشند که دلیل آن نیز پراکندگی آنهاست.
 
پیمان سلاجقه در ادامه تاکید کرد: اگر ما در رصد و پایش موفق باشیم کمترین هزینه را خواهیم داشت که این امر با مراقبت و آموزش لازم میتواند محقق گردد.
 
سلاجقه همچنین اصلی ترین عامل انتقال آنفولانزا را کود مرغی دانست و گفت: مرغداران و دامداران می توانند در کاهش تلفات نقش موثری داشته باشند و همچنین مردم نیز به نسبت بایستی در این زمینه  دقت کافی را بعمل آورند.
.
دکتر کاظمی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی نیز در این جلسه گفت :
۱۲ استان انفجاری در کشور در حوزه آنفولانزا وجود دارد. که با توجه به فاصله آنها با استان کرمان در حال حاضر از آن مصون مانده ایم.
 
وی در ادامه به برخی چالشهای استان در کنترل بیماریهای طیور از جمله تراکم بالای واحدهای گوشتی ، سنتی بودن برخی واحدها پرورشی گوشتی ، ارتفاع قابل توجه از سطح دریا و خشکی و کمبود رطوبت ، وجود قابل توجه باغات و زمینهای کشاورزی ، نگهداری پرندگان زینتی یکجا و در کنار هم ، وجود بازارهای سنتی پرنده فروشی در سطح شهرستان و ... پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر