۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۲۲۵۷
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران:
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: با تفاهم‌نامه صورت گرفته 3500 نفر از بسیجیان شهر تهران آموزش‌های لازم در خصوص مواقع بحرانی را فرا خواهند گرفت.

به گزارش پایداری ملی، داوری در مراسم امضاء تفاهم‌نامه سازمان بسیج شهرداری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار داشت: در تهران 130 ایستگاه آتش‌نشانی و 5 هزار آتش‌نشان فعال وجود دارد که هر روز تلاش می‌کنیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی گفت: در یکسال گذشته مساعدت‌هایی از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است و اخیراً امکانات زیادی را اضافه کرده‌ایم ولی این امکانات جواب شهری به وسعت تهران را نمی‌دهد و باید آتش‌نشانی تجهیزتر شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران افزود: آخرین اقدامی که صورت گرفت نظام بازرسی این ساختمان‌ها بود که در حال حاضر ساختمان‌های فرسوده در شهر تهران شناسایی شده‌اند و در صورت بروز حادثه قطعاً این ساختمان‌ها آسیب‌ها و تلفات بیشتری خواهند داشت.

داوری گفت: برای افزایش توان تخصصی رشته مهندسی حریق برای اولین بار تأسیس شد و دانشگاه  خواجه‌نصیر این رشته را تدریس می‌کند و ما جزء 5 کشوری شدیم که در این رشته ورود پیدا کرد.

وی گفت: 130 ایستگاه آتش‌نشانی و 5 هزار نفر آتش‌نشان برای شهر تهران با این عظمت کافی نیست و در تمام دنیا رویکرد مردم‌محوری رخ می‌دهد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: بسیج به عنوان پتانسیل بزرگ و داوطلبی همیشه در هنگام حوادث به موقع عمل کرده است و در40 سال گذشته در شرایط سخت همیشه پای کار بوده است.

داوری گفت: این تفکر و اعتقاد در ما وجود دارد که بسیجیان و آتش‌نشانان در روزهای سخت هستند و از این پتانسیل بزرگ می‌توان استفاده کرد.

وی بیان کرد: 3500 نفر از بسیجیان آموزش‌های لازم آتش‌نشانی را فرا خواهند گرفت و امیدواریم بتوانیم میزان آموزش‌ها در شهر را افزایش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر