۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۲۲۵۰
سومین جلسه کمیته مرزبانی زیستی اتسان آذربایجان شرقی با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استان تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در سومین جلسه کمیته مرزبانی زیستی استان با تشریح اقدامات دشمنان بر علیه نظام و آحاد ملت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشتند: حوادث بر سه نوع طبیعی، تروریستی / بیوتروریسم و جنگ زیستی می باشد که در تمامی آن ها بایستی اقدامات پیشگیرانه لازم از طرف دستگاه های ذی ربط صورت گیرد.

ایشان با اشاره به تجربیات جنگ جهانی دوم در انتقال میکروب و حملات میکروبی در جوامع مختلف اعلام داشتند تهدیدات خاموش نمونه ای از تهدیدات زیستی نوین می باشد که در اثر آن دستکاری های ژنتیکی به منظور تغییر ذائقه غذایی در بدن انسان ها برای آسیب رسانی به شهروندان یک کشور انجام می گیرد و این دستکاری ها می تواند در ابعاد تعاملات اقتصادی و در قالب واردات و صادارات صورت گیرد که لزوم آگاهی و آمادگی دفاعی در برابر تهدیدات را افزایش می دهد.

آقای علیرضا کریمی در ادامه افزودند تهدیدات خاموش می تواند به راحتی و با شیوه های زمینی، هوایی و دریایی از مرزهای جغرافیایی عبور کند و حتی امکان دارد که مستقیما و بدون واسطه توسط انسان هاجابجا شوند. مثلا فردی یا جانوری با داشتن بیماری خاص از مرزهای کشوری به کشور دیگر راه یابد؛ شیوه ای که در مورد آبزیان، گیاهان و پرندگان هر کشوری می تواند اتفاق بیفتد. بنابراین چنین مساله ای نوعی ساز و کار جدی برای مقابله با این نوع بیماری ها را جهت کنترل وضعیت می طلبد.

ایشان در آخر ابراز امیدواری کردند که با تلاش و همت دستگاه های متولی، توسعه فرهنگ و آگاهی های عمومی در خصوص آشنایی و مقابله با این نوع تهدیدات افزایش یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر