۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۲۱۸۶
وبسایت شبکه خبری «بی.بی.سی عربی» پیشتر گزارش کرده است که دست‌بند قرمز که برخی مشاهیر در دست می‌کنند، مرتبط با دیانت یهودی و آیین کابالاست.

به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس،مسابقات «فرمول-ای» که از 13 تا 15 دسامبر در منطقه تاریخی «درعیه» عربستان سعودی برگزار شد، حواشی مختلفی داشت که از جمله آن عکس یادگاری ولی‌عهد سعودی با دستبند قرمز بود.

شبکه خبری العربیه امروز یکشنبه در وبسایت خود با انتشار مطلبی با عنوان «راز دستبند قرمز محمد بن سلمان و محمد بن زاید چیست؟» نوشت، «بعد از انتشار تصویری از محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی به همراه محمد بن زاید آل نهیان ولی‌عهد ابوظبی، توجه خیلی‌ها به دستبند قرمز آنان جلب شد. در تصاویری که خبرگزاری سعودی منتشر کرد، و هدف آن هم نشان دادن همین دستبندها بود».

العربیه افزود: هدف، تأکید بر حمایت این دو از مسابقات قهرمانی بازی‌های جهانی معلولان ذهنی بود که از هشتم تا بیست‌ودوم 2019 در ابوظبی پایتخت امارات برگزار می‌شود و این موضع انسانی در حمایت از انسان‌های با همت عالی است».

العربیه در ادامه به برگزاری مسابقات فرمول ای اشاره کرد و نوشت که بن زاید به دلیل برگزاری این مسابقات به شهر الدرعیه عربستان رفت و در مراسم پایانی این مسابقات که 22 شرکت‌کننده به نمایندگی از 11 تیم شرکت کردند، حضور یافت.

وبگاه روزنامه القدس العربی لندن نیز با اشاره به این تصویر نوشت که برخی فعالان (در فضای مجازی) این عکس ولی‌عهد سعودی و ابوظبی را «نشانه قدرت» تفسیر کردند. برخی دیگر گفتند که این دستبندها مخصوص مسابقات اتوبومیل‌رانی فرمول (E) در عربستان است و برخی دیگر نیز گفتند نشانه‌ای از حمایت از مسابقات مخصوص معلولان ذهنی است که قرار است در سال آینده در ابوظبی برگزار شود.

گزارش بی.بی.سی از دستبند قرمز

در همین ارتباط (دستبند قرمزی که سیاستمداران یا مشاهیر به دست می‌کنند)، وبسایت شبکه خبری «بی.بی.سی عربی» پیشتر گزارش کرده است که دست‌بند قرمز که برخی مشاهیر در دست می‌کنند، مرتبط با دیانت یهودی و آیین کابالاست.

بی.‌بی.سی در پانزدهم سپتامبر 2004 در گزارشی تحت عنوان «راز دستبند قرمز مدونا چیست» نوشت، «خواننده مدونا هم‌اکنون همزمان با سال جدید یهودی، در سفر به اسرائیل و اراضی فلسطین به سر می‌برد و بر سر مزار راحیل همسر یعقوب (نبی، علیه‌السلام) در بیت‌لحم در کرانه باختری حاضر شد. او دستبند قرمزی در دست چپ کرده بود که برخی گمان کردند از نشانه‌های مخصوص این ستاره مشهور است اما مسئله اینطور نیست. این دستبند قرمز ساده در دست چپ خیلی از مشاهیر مانند مدونا و... هست اما داستانش چیست؟».

بی.بی.سی توضیح داد: این دستبند قرمز مرتبط با دین یهودی است و طبق کابالا (آنطور که بی.بی.سی تعریفش کرده: تفسیر غیب بر حسب تعالیم یهود)، شخصی که آن را می‌پوشد خود را از «ارواح خبیثه و قدرت‌های ویرانگر» حفظ می‌کند.

این شبکه در این مطلب خود توضیح داد که «معتقدند که کسانی که این دستبند قرمز را در دست چپ به دست می‌کنند، انرژی نورانی‌ای از مزار راحیل همسر یعقوب و دیگر شخصیت‌های مقدس، کسب می‌کنند».

بی.بی.سی در سال 2004 در آن مطلب نوشته بود که این دستبند قرمز که به دستبندی برای دفع شر معروف شده در برخی سایت‌های اینترنتی عرضه شده و قیمت آن 26 دلار است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر