۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۲۱۷۰
طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا؛
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای پیرامون رویداد اخیر در تنگه کرچ اعلام کرد که آمریکا به همکاری با کشورهای اروپایی برای تشکیل یک جبهه متحد علیه روسیه ادامه خواهد داد.

به گزارش پایداری ملی، وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه در واکنش به رویداد اخیر در تنگه کرچ، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا به همکاری خود با کشورهای اروپایی جهت تشکیل یک جبهه متحد علیه «تجاوز روسیه» ادامه خواهد داد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «آمریکا به مسئول و پاسخگو ساختن روسیه در برابر اقداماتش و به همکاری با شرکاء و متحدان اروپایی خود برای تشکیل یک جبهه متحد علیه تجاوز کرملین ادامه خواهد داد».

این بیانیه در ادامه می افزاید: «ما همچنین از تصمیم یکپارچه شورای اروپایی برای تمدید تحریمهای اقتصادی علیه روسیه استقبال می کنیم. ما از موضع اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه حمله ۲۵ اُم نوامبر از جانب روسیه به کشتی های اوکراینی در دریای سیاه نقض حقوق بین الملل بود، حمایت و همچنین از تلاشهای اتحادیه اروپا برای پشتیبانی از مناطقی از اوکراین که تحت تأثیر منفی این تجاوز روسیه در دریای آزوف قرار گرفت؛ استقبال می کنیم».

وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که این کشور از دولت آلمان می خواهد به دغدغه و نگرانیهای امنیتی کشورهای همسایه بر سر احداث خط لوله نورد استریم ۲ توجه کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود می افزاید: «آمریکا از گامهای اخیر اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در جهت مسئول و پاسخگو ساختن روسیه در برابر تجاوز اخیر خود به اوکراین استقبال می کند. قطعنامه دوازدهم دسامبر پارلمان اروپا بر اهمیت نقش اوکراین در شبکه تأمین انرژی اروپا تأکید و احداث خط لوله نورد استریم ۲ را که از حمایت مسکو برخوردار است، به عنوان یک پروژه سیاسی محکوم کرد. ما از آلمان می خواهیم تا به دغدغه و نگرانی بسیاری از همسایگان خود که امنیتشان به دلیل احداث این خط لوله لطمه خواهد دید، توجه کند».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر