۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۲۱۴۰
سمنان؛
احمد همتی روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در تالار مطهری این شهر، افزود: چرخش و تغییر سریع استانداران به طور قطع سیاست نظام و وزارت کشور نیست، البته این قضیه رویکرد مجلس شورای اسلامی بود، به هرحال این چرخش ها خیلی به نفع کشور نیست.
به گزارش پایداری ملی، احمد همتی روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در تالار مطهری این شهر، افزود: چرخش و تغییر سریع استانداران به طور قطع سیاست نظام و وزارت کشور نیست، البته این قضیه رویکرد مجلس شورای اسلامی بود، به هرحال این چرخش ها خیلی به نفع کشور نیست.

وی بیان کرد: برخی استان ها تغییر استانداران را یکی از مشکلات عنوان کردند که امیدواریم از این پس سیاست ها در راستای کمترین تغییرات و ثبات مدیریت باشد.

وی با اشاره به برخی از موفقیت های استاندار سابق سمنان در رده های اجرایی کشور، بیان کرد: راه برای ایشان در برخی از منصب ها در دولت، مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی باز است و از ظرفیت های وی در آن بخش ها می توان استفاده کرد.

وی با اشاره به مشی مدیریت چاوشی استاندار سابق سمنان، نفوذ در قلب مردم و مدیران استانی را نتیجه این رویکرد دانست و گفت: این نشان از ابعاد شخصیتی استاندار سابق سمنان بود.

همتی ادامه داد: بی توجهی به منفعت طلبی در علیرضا آشناگر استاندار جدید سمنان نیز وجود دارد که نعمتی برای مدیریت کشور است و منجر به توسعه و پیشرفت این بخش از ایران اسلامی می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تاکید کرد: همدلی و هماهنگی و نیز شفافیت در مدیریت، منجر به استفاده از ظرفیت ها در توسعه استان می شود.

وی به ظرفیت های معدنی، جغرافیایی، صنایع و نیز میانگین بالای جمعیت دانشجویی نسبت به جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: به کارگیری این ظرفیت ها باید در مسیر توسعه استان باشد و به نقطه قوت تبدیل شود.

وی با اشاره به همجواری سمنان با هشت استان کشور، گفت: در مواقع خاص استان سمنان با نقش آفرینی حساس در حوزه پدافند غیرعامل می تواند در تقویت مبانی دفاعی و آرامش اجتماعی کشور تاثیرگذار باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان یادآور شد: سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، سفری خوب با ثمرات مناسبی بود و رئیس جمهوری بر اجرای مصوبات سفر تاکید داشت.
وی بیان کرد: سمنان جزء ردیف های پایین در بین استان های کشور در دریافت بودجه است که با توجه به ظرفیت های یاد شده، این مساله تناسب ندارد.

همتی اضافه کرد: نبود تناسب بودجه با ظرفیت های استان سمنان را تمام مسوولان اعلام کردند، بنابراین تمام مجموعه استانی و در راس استاندار باید تلاش کند این عقب افتادگی جبران شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی استان تامین آب است که باید محور فعالیت ها برای پایداری توسعه قرار گیرد، افزود: بحث اصلی و اولویت اول برای استان آب است که بحث انتقال آب خزر که مباحث اداری آن به اتمام رسیده، بر اساس قانون توزیع عادلانه آب باید اجرا شود‌.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تاکید کرد: رئیس جمهوری برای اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی کشور اعلام آمادگی کرد، و همه باید با عزم ملی به منظور توسعه استان و کشور برای اجرای این طرح تلاش کنیم.

در نشست شورای اداری استان سمنان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور به منظور معرفی علیرضا آشناگر به عنوان استاندار سمنان حضور داشت.

علیرضا آشناگر روز بیست و یکم آذر 97 از هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری رای اعتماد گرفت و به عنوان استاندار سمنان منصوب شد، پیش از این سید شهاب الدین چاوشی به مدت 11 ماه استاندار سمنان بود که اواخر آبان ماه گذشته با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دولت از این سمت کنار رفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر