۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۴۲۰۱۳
مدیرعامل آبفای استان تهران در نشست مدیران دفاتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان‌های مرکز و شمال کشور در حوزه آب و برق گفت: در کنار مدیریت شرایط بحرانی باید با رویکرد پدافند غیرعامل اقدام به کاهش ایجاد بحران در کشور کرد.
به گزارش خبرزنگار پایداری ملی،، محمدرضا بختیاری در نشست مدیران دفاتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان‌های مرکز و شمال کشور در حوزه آب و برق گفت: در کنار مدیریت شرایط بحرانی باید با رویکرد پدافند غیرعامل اقدام به کاهش ایجاد بحران در کشور کرد.
وی افزود: ایران از یک سو کشوری حادثه‌خیز و روی کمربند زلزله قرار دارد و از سوی دیگر مشکلات زیرساختی دارد به همین دلیل باید ضمن مدیریت بحران، تلاش هایی جهت رهایی از این وضعیت صورت گیرد تا نسل‌های آینده کشور دچار مسائل امروز ما نباشند.
بختیاری به حل مشکلات زیرساختی حوزه آب و برق در شهر تهران اشاره و بیان کرد: اکنون 40درصد از شبکه آب با قدمت بیش از 55 سال روبرو است که باید برای حل چنین مسایلی چاره اندیشی هایی صورت گیرد.
او تاکید کرد: پدافند غیرعامل ضمن آگاه سازی از بحران کنونی زمینه نگاه به آینده را فراهم می کند که در همین زمینه اقدامات مناسبی از جمله مقام‌سازی مخازن آب، ایجاد دریچه‌های قطع و وصل خودکار آب در پایتخت راه‌اندازی شده که در دنیا کم‌نظیر است.
بختیاری ادامه داد: امیدواریم با برگزاری چنین نشست‌هایی الگویی برای سراسر کشور به دست آید تا علاوه بر جلوگیری از بحران‌های احتمالی، زمینه مدیریت بهتر در مواقع بحران فراهم باشد.
نشست‌های اول تا سوم مدیران دفاتر بحران و پدافند غیرعامل پیش از این در شهرهای اصفهان، تبریز و مشهد برگزار شده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر