۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۱۹۸۲
اگر در یک شهر هوشمند ملاحظات امنیتی را در زیرساخت‌های شهر رعایت نکنیم، کل سیستم هوشمند شهری تبدیل به سرباز دشمن می‌شود، از این رو مقوله پدافند غیرعامل در ساختار یک شهر هوشمند حائز اهمیت است.
نشست تخصصی راهکار‌های هوشمندسازی در حوزه پایداری، تاب‌آوری و ایمنی شهری در دومین همایش تهران هوشمند با حضور مدیر عامل نوسازی شهر تهران، معاون عملیات سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و عده‌ای از کارشناسان مربوطه برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، شهر تهران در مقایسه با کلان شهر‌های مدرن جهان در برابر حوادث طبیعی و سوانح تاب‌آوری کافی ندارد. بافت فرسوده‌ای که در مناطق مرکزی و جنوبی شهر وسعت بیشتری دارد، شاخص تاب آوری شهر را کاهش داده است.

علاوه بر این، شبکه‌های آب، گاز، برق و فاضلاب نیز در بخشی از شهر مقاومت لازم را در برابر سوانح وحوادث ندارند و اینگونه به نظر می‌رسد که باید در رابطه با بهبود شاخص تاب آوری تهران اقدامات جدی صورت پذیرد.

در ادامه این نشست تاب‌آوری شهر‌های هوشمند و ارائه نقشه کلی هوشمندسازی در ایمنی عمومی و تاب‌آوری شهری مورد بحث قرار گرفت. بر اساس اظهارات کارشناسان این نشست تخصصی شهر هوشمند مزایای بی‌شماری دارد، اما به تبع آن تهدیدات و آسیب‌پذیری‌هایی نیز با خود به همراه می‌آورد. به عبارت دیگر، اگر در یک شهر هوشمند ملاحظات امنیتی را در زیرساخت‌های شهر رعایت نکنیم، کل سیستم هوشمند شهری تبدیل به سرباز دشمن می‌شود، از این رو مقوله پدافند غیرعامل در ساختار یک شهر هوشمند حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، محور‌های این نشست شامل راهکار‌های هوشمندسازی ایمنی عمومی و مدیریت بحران شهری، تجارب و راهکار‌های افزایش تاب‌آوری در شهر‌های هوشمند، درس‌آموخته‌های شهر‌های هوشمند جهان در پیشگیری و واکنش سریع در مواقع اضطراری است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر