۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۱۹۶۸
شورای پدافند غیر عامل شهرستان کوار برگزار شد.
محمد هوشمندی

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،شورای پدافند غیر عامل شهرستان کوار استان فارس برگزار گردید.


قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیر عامل استان فارس گفت : یکی از مهم ترین رسالت های پدافند غیرعامل فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در بین آحاد جامعه است زیرا به فرموده مقام معظم رهبری (دام عزه) :
"اگر محافظت غیرنظامی (پدافند غیرعامل) نباشد، تمامی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی و
در یک نصف روز هدر می رود

پاک نژاد ادامه داد: پدافند غیرعامل شامل اقدامات پیشگیرانه، کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های اساسی ،حفظ سرمایه ملی کشور و نیروی انسانی است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در سازمان پدافند غیرعامل کشور و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح استانها انجام خواهد گرفت تا در میان مردم نیز فراگیر شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تأکید کرد: با توجه به ساختار سازمانی پدافند غیرعامل شورای پدافند در استان با ریاست مقام عالی استان تشکیل شده و در همین راستا در شهرستان ها نیز به ریاست فرماندار تشکیل  می گردد . و جلسات این شورا نیز باید طبق برنامه زمانبندی انجام و گزارش به دبیرخانه پدافند غیرعامل استان ارسال گردد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی نیز رابطه مستقیمی با پدافند غیرعامل دارد گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع همان مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است.

ایشان با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی ماهیت تهدید ها نیز تغییر کرده خواستار برنامه ریزی با استناد به فنآوری های نو و با در نظر گرفتن قابلیت ها شد.و اظهار داشت همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده از این رو تلاش بر آن داریم که جامعه را با رعایت ملاحضات پدافند غیرعامل مواجه سازیم تا بتوانیم مصون سازی را که از مهم ترین اهداف جامعه و مورد تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) هست در جامعه را ایجاد نماییم .

پاک نژاد گفت : آموزش همگانی گره گشای مشکلات و نارسایی ها در مواقع بحرانی و شرایط اضطرار است.

ایشان همچنین افزود: پدافند غیرعامل به عنوان راهکار مهمی در جهت افزایش بازدارندگی و کاهش خطر پذیری در جامعه به شمار می رود و اگر برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت نگیرد، متحمل خسارت های جبران ناپذیری خواهیم شد.

پاک نژاد در پایان به ضرورت پدافند غیرعامل در زمینه سایبری و اینترنتی با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: در عصر حاضر، دشمن با شیوه های پیشرفته همچون جنگ نرم و جنگ های سایبری علیه نظام در حال فعالیت است و در این خصوص مواردی نظیر نفوذ در سیستم های اداری و مخابراتی، ساخت ویروس های مخرب، هکرها ، افزایش نفوذ در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف را پیش گرفته که برای مقابله با آنها، باید تدابیر لازم در حوزه تکنولوژی و امور سایبری متناسب با تهدیدات در نظر گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر