۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۹۵۰
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سعی کنیم اصول پدافند غیر‌عامل در درون سازمان نهادینه شود، اگر به دنبال یک اتفاق خوب هستیم باید کاری کنیم که سازمان‌ها خود بدون اجبار، وارد عمل شود و این امر در خود آنها درون‌زا شود.
به گزارش پایداری ملی، سعید فرخی ظهر امروز در شورای پدافند غیر‌عامل استان مرکزی با اشاره به اهمیت پدافند غیر‌عامل اظهار داشت: اهمیت پدافند غیر‌عامل بر کسی پوشیده نیست، مقام معظم رهبری هم در این زمینه تاکید بسیاری کرده است، تهیه طرح جامع رسالت سازمان پدافند غیر‌عامل بوده و در این طرح جامع می‌توان نقشه راه را مشخص کرد.

وی افزود: سعی کنیم اصول پدافند غیر‌عامل در درون سازمان نهادینه شود، اگر به دنبال یک اتفاق خوب هستیم باید کاری کنیم که سازمان‌ها خود بدون اجبار، وارد عمل شود و این امر در خود آنها درون‌زا شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: به نظر می‌رسد به جای طرح‌های اینچنینی با هزینه بالا که شخصا در آینده آن، برایم جای سوال است، باید تفکر و  اصول پدافند غیر‌عامل را در سازمان‌ها نهادینه کرد و خود ارگان‌ها به صورت درون‌زا در این زمینه عمل کنند و در هر اقدام، پروژه‌های خود را با اصول پدافند غیر‌عامل منطبق کنند.

فرخی بیان کرد: انتخاب مجری طرح جامع پدافند غیر‌عامل استان‌ها بدون هماهنگی با استان‌ها و بدون استقرار در استان چگونه می‌تواند خاتمه کار خوبی داشته باشد، آیا نمی‌شود اصول پدافند غیر‌عامل را به صورت متمرکز از طریق سیستم‌های اجرایی کشور ابلاغ کنیم تا سعی بیشتری در نهادینه شدن در داخل سازمان پدافند غیر‌عامل و دیگر سازمان‌ها شود.

وی اضافه کرد: اگر واقعا به دنبال اتفاقات خوب هستیم باید در راستای نهادینه کردن این امر در درون سازمان‌ها تلاش کنیم، دیکته کردن یک امر سبب اشکال در اجرا می‌شود.

اکثر نهادهای دولتی استان مرکزی مجهز به سپر دفاعی سایبری هستند

مدیرکل پدافند غیر‌عامل استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه پدافند غیر عامل  در هفته پدافند غیر‌عامل گفت: باتوجه به دغدغه همه مسئولان نظام به اهمیت پدافند غیر‌عامل، فضا برای ایجاد آن فراهم شده است، استان مرکزی یکی از استان‌های صنعتی کشور بوده و علی‌رغم تنوع و تعدد تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، فضایی در استان فراهم شده است که با همکاری همه اعضای شورا و پیگیری منسجم، می‌توان بحث دفاع غیر مسلح در همه استان را تزریق کرد و به اهداف  چشم‌اندازهایی 1404و سیاست‌های کلی نظام پیش‌بینی شده است دست پیدا کنیم‌.

مسعود فراهانی افزود: تمام بیمارستان‌های استان به ژنراتور برق اضطراری مجهز هستند، در زمینه دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و تا پایان سال نزدیک به 40 درصد ار نانوایی‌های استان مجهز به سوخت گاز و برق می‌شوند.

وی تصریح کرد: در هفته پدافند غیر‌عامل، در 12 شهرستان و 33 شهر 200 برنامه اجرا شد، همچنین بیشتر نهادها و دستگاه‌های دولتی هم در راستای تحقق اهداف پدافند غیر‌عامل مجهز به سپر دفاعی سایبری هستند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر