۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۱۹۳۶
گزارش‌ها حاکی از آن است که انتشار جهانی گاز کربن در سال ۲۰۱۸ میلادی به بالاترین رکورد می‌رسد.
رکورد بالای تولید کربن در ۲۰۱۸به گزارش پایداری ملی، کارشناسان اظهار داشتند: بالاترین رکورد انتشار جهانی گاز کربن در سال ۲۰۱۸ به این مفهوم است که تولید این آلاینده در مسیر مخالف با آنچه که برای مقابله با تغییرات اقلیمی ضروری است، قرار دارد.

بنابر تحقیق صورت گرفته در "پروژه جهانی کربن" که در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل در لهستان ارائه شد، این افزایش در نتیجه بالا رفتن تعداد خودروها و تجدید استفاده از زغال سنگ است و نشان می‌دهد جهان در مسیر فاجعه‌بار گرمای جهانی باقی مانده‌ است. هرچند، گزارش‌ها حاکی از آن است در صورتیکه در بخش‌های حمل و نقل، صنعت و کشاورزی تغییراتی حاصل شود می‌توان تا سال ۲۰۲۰ روند انتشار گازهای گلخانه‌ای را معکوس کرد.

در این مطالعه برآورد شده‌ است که انتشار گاز کربن در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲.۷ درصد افزایش خواهد یافت و نسبت به سال‌های قبل بیشتر است. تقریبا تمامی کشورها در افزایش تولید این آلاینده نقش داشته‌اند و انتشار گاز کربن در چین، آمریکا و هند در سال ۲۰۱۸ به ترتیب ۴.۷، ۲.۵ و ۶.۳ درصد بیشتر شده‌ است.

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته کارشناسان افزایش جهانی انتشار گاز کربن نگران کننده است زیرا برای مقابله با تغییرات اقلیمی لازم است میزان تولید این آلاینده کاهش یافته و در نهایت به صفر برسد.

انتهای پیام/
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر