۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۱۹۱۴
معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی برای شناسایی اقدامات دانشی در سطح نیرو‌های مسلح خبر داد.
بانک اطلاعاتی اقدامات دانشی نیرو‌های مسلح راه‌اندازی می‌شودبه گزارش پایداری ملی، سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های امروز یکشنبه در نشست فعالان علمی نیرو‌های مسلح، با اشاره به اینکه این نشست چهارمین نشستی است که برگزار می‌شود، اظهار داشت: امروز در نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه اقشار بسیج، شاهد شکوفایی بخش کوچکی از توانمندی‌های نخبگان بسیج بودیم.

وی با بیان اینکه نباید به پژوهش‌های آینده‌نگرانه کم‌توجهی کنیم، افزود: اگر امروز در نیرو‌های مسلح با مسائلی مواجه هستیم که مانع حرکت جهادی می‌شود، به دلیل این است که ۱۰ سال پیش برای چنین روزی فکر نکرده بودیم.

امیر باقری ترسیم فضای ۱۵ تا ۲۰ سال آینده کشور را وظیفه حوزه پژوهش و دانش برشمرد و گفت: تا کنون در شش استان کشور نشست مدیران دانش و پژوهش را در سطح نیروهای مسلح برگزار کرده‌ایم؛ البته باید در نشست‌های آینده، پنل‌های تخصصی با حضور نخبگان داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و دانشی نیرو‌های مسلح باید با یکدیگر ارتباط دو سویه داشته باشند و این ارتباط را مرتب تقویت کنند؛ از سوی دیگر یکی از خلأهای حوزه دانش و پژوهش، نداشتن نظام‌هایی است که مسیر و جهت را نشان دهد، که برای پر کردن این خلأ تاکنون موفق شده‌ایم ۳۶ زیرنظام را در این زمینه در سطح نیرو‌های مسلح ایجاد کنیم.

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: دانش دفاعی و امنیتی با کمک همه ظرفیت‌های کشور و با هدایت نیرو‌های مسلح تولید و بکارگیری می‌شود که در این زمینه، بانک اطلاعاتی برای شناسایی اقدامات دانشی در سطح نیرو‌های مسلح در حال راه‌اندازی است.

انتهای پیام/
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر