۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۱۸۸۹
اتان هاف
فقط توئیتر نیست که از آزادی بیان نفرت دارد. گوگل، فیس بوک، اپل، آمازون؛ همگی دوشادوش هم در حرکت برای سرکوب کردن صداهای مستقل هستند .
به گزارش پایداری ملی، شبکه های اجتماعی قطعا بزرگ ترین ابزارهایی هستند که «دولت پنهان» تا این زمان برای بنا کردن یک نظم جهانی نوین از آنها استفاده کرده است. چرا که این شبکه ها اجازه می دهند وزرای تبلیغات مختلف در سراسر جهان روایت های رسمی خود را بدون الزام به استفاده از تاکتیک های سانسور تمامیت گرایانه منتشر کنند. بعلاوه این شبکه ها یک اتاق پژواک به معنای واقعی را برای چپگرایی به وجود می آورند که وقتی سرانجام تمام محافظه کاران از کلیه پلتفرم های فناوری کنار گذاشته شدند، «اتوپیای» لیبرال آنلاین را خلق خواهند کرد که مهندسان اجتماعی تشنه دست یافتن به آن هستند.

چنین سناریویی به هیچ وجه مبالغه آمیز نیست و از همین حالا نیز علائم به اجرا گذاشته شدن آنها کاملا مشهود است. صداهای محافظه کار به سرعت برق و باد در حال حذف شدن از جهان فناوری هستند. و اگر اوضاع همچنان به همین روش شیوه مستبدانه به پیش رود، به زودی کل اینترنت به حریم امن آنلاین «فرقه چپ» تبدیل خواهد شد که در آن می توان بی آنکه کسی باشد که در این کار اخلال ایجاد کند، خدای لیبرالیسم را نیایش کرد.

سرکوب آزادی بیان آنلاین چنان شایع و فاحش شده است  که یک استاد حقوق محافظه کار داوطلبانه تصمیم گرفته است حساب کاربری توئیتر خود را غیرفعال کند. این اقدام او در واکنش به حذف اخیر و بدون دلیل جس کلی - که یک صاحب نظر محافظه کار و کهنه سرباز پیشین جنگ عراق است - از توئتیر صورت گرفته است.

رینولدز درباره تصمیم او گفته است: «چرا من باید محتوای رایگانی را برای مردمی فراهم کنم که از آنها خوشم نمی آید، که از من نفرت دارند؟»

او در ادامه افزوده است: «اخیرا من در حال کار روی کتابی درمورد شبکه های اجتماعی هستم و دائم به قضاوت خود بازمی گردم که توئیتر  از نظر اجتماعی ویرانگرترین پلتفرم ها درمیان همتاهای خود است. برای همین تصمیم گرفتم  مثل خیلی های دیگر استفاده از آن را به حالت تعلیق درآورم. دست کم من دلایل خودم را برای این کار دارم که از دیگر کسانی که معمولا این کار را انجام داده اند قانع کننده ترند.»

شما می توانید به نابود کردن غول های فناوری اهریمنی نیز کمک کنید و این کار را با حذف حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی و دیگر هرگز بازنگشتن به آنها انجام دهید.

رینولدز فرد زیرکی است چون این احتمال وجود دارد که حساب کاربری او جزو حساب هایی باشد که دفعه بعد «پلیس نظارت بر بیان و اندیشه توئیتر» به هر حال به سراغ آن بیاید. رینولدز در اقدامی پیشگیرانه به توئیتر گفته «برای یک پیاده روی طولانی بر روی صخره ای کوتاه می روم» و با این کار خود الگوی مثبتی را برای بقیه جهان برجای گذاشته است.

محافظه کاران برجسته و صاحب صدا در توئیتر، به جای آن که منفعلانه بنشینند و منتظر بمانند تا به یکباره از توئیتر حذف شوند، باید با حذف کردن حساب های کاربری شان و گریز به مراتع سرسبزتر، خودشان ماشه را بکشند.  مردمان معمولی نیز با دیدن نوشته روی دیوار، ممکن است به این تصمیم برسند که باید همین کار را انجام دهند.

به خاطر داشته باشید که فقط توئیتر نیست که از آزادی بیان نفرت دارد. گوگل، فیس بوک، اپل، آمازون؛ همگی  دوشادوش هم در حرکت برای سرکوب کردن صداهای مستقل هستند، اقدامی که با نگاهی که پدران بنیانگذار کشورمان هنگام نگارش متمم اول در چشم انداز خود داشتند در تضاد قرار دارد.

همانطور که به تازگی گزارش دادیم، گوگل عملا در حال کار با چین کمونیستی روی پروژه ای مشترک برای سانسور  نتایج موتور جستجوی خود و کمک به  راه انداختن یک سیستم «اعتبار اجتماعی» است که از طریق آن تنها کسانی که از نظر معیارهای بیان «قابل قبول» هستند از حقوق برابر در جامعه برخوردار خواهند شد. آنچنان که نیویورک تایمز گزارش می دهد: «با میلیون ها دوربین و میلیاردها سطر کدنویسی، چین در حال احداث آینده ای تمامیت گرایانه در فناوری پیشرفته است.»

این مقاله با اشاره به گوگل و دیگران می افزاید: «پکن در حال استفاده از فناوری هایی چون تشخیص چهره و هوش مصنوعی برای شناسایی و ردگیری یک میلیارد و 400 میلیون نفر است. این کشور با کمک های قابل ملاحظه صنعت فناوری در حال شکوفایی خود، می خواهد یک سیستم نظارت ملی پهناور و بی سابقه را ایجاد کند.

فیس بوک نیز به همین ترتیب به دولت فرانسه اجازه داده است که به حلقه درونی تصمیم سازی محتوای این شرکت راه یابد. گزارش ها نشان می دهند که فیس بوک می خواهد به قانونگذاران فرانسوی کمک کند تا تعیین کنند چه چیزهایی تشکیل دهنده «سخنان نفرت پراکنانه» است؛ تصمیمی که به طور بالقوه امکان دسترسی مستقیم این کشور را به الگوریتم های خصوصی و مدول های کدگذاری این شرکت فراهم می کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر