۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۱۸۰۵
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر تلاش روزافزون در حوزه‌های زیستی و سایبری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، «حبیب‌الله خجسته‌پور» در همایش رابطین پدافند غیرعامل استان گفت: در طول تاریخ کشورهای استعمارگر با برنامه‌های متفاوتی به‌دنبال حاکم شدن و غارت کردن منابع سایر کشورها بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی یک قرن گذشته سیاست نظام سلطه تغییر پیدا کرده و به جای استعمار مستقیم از شیوه‌های غیرمستقیم بهره می‌گیرد.

خجسته‌پور افزود: دشمنان امروز تاکتیک خود را از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر داده و حوزه جنگ سایبری و زیستی را نیز اولویت خود قرار داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان این‌که برای آسیب ندیدن از این حملات باید با راه‌های مختلف دفاعی آشنا شویم، خاطرنشان کرد: هدف از پدافند غیرعامل مقابله با بحران نبوده بلکه باید در شرایط بحرانی بتوانیم جایگزینی‌هایی برای ارائه خدمات به مردم پیدا کنیم  که اگر مشکلاتی پیش آمد سیستم خدمات‌رسانی با معضلی جدی روبرو نشود.

وی تصریح کرد: همه حوزه‌های پدافند از اهمیت بالایی برخوردار بوده، اما با توجه به نوع آسیب‌ها باید در حوزه‌های زیستی و سایبری تلاش روزافزونی انجام دهیم و آگاهی خود را نسبت به این فناوری‎ها افزایش داده تا راهکارهای مقابله با تهدیدها را فراهم آوریم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر