۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۱۷۹۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان عنوان کرد؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان گفت: تهدیدات سایبری یکی از تهدیدات نوین کشور محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان تهدیدات سایبری را یکی دیگر از تهدیدات نوین و موجود برای کشور دانست و گفت: سایبر در حوزه زیرساخت ها نفوذ کرده و حمله های سایبری به زیرساخت های حیاتی ، یکی از روش های دشمنان در جنگ های نوین است.
وی افزود:این احتمال این وجود دارد که همانند یک جنگ نظامی به زیرساخت های حیاتی کشور ها حمله شود. 

محمدپور با اشاره به رشد روز افزون فناوری ها و امکان ترکیب تهدید و فرصت در فناوری ها اظهار داشت: فناوری با رشد سریع که داشته علی رغم کاربردها و خدماتی که می‌تواند به مردم ارائه دهد تهدیداتی را نیز در قالب خود به وجود آورده است‌ و همچنین وجود سایبر در زیر ساخت‌ها به کشورهای تولید کننده اشراف اطلاعاتی کامل می دهد، همچنین فناوری اطلاعات تلفیق شده از نوع( Iot)  در سرمایه های فیزیکی امکان مدیریت و کنترل کشورها را کاهش داده و این اشراف کنترل را به سمت کشورهای تولید کننده فناوری سوق داده است و از جهت دیگر قابلیت های درون رگولاتوری در فناوری و کنترل گریزی در ذات فناوری های نو دیده می شود که قابلیت های مدیریت، کنترل، اداره و و بهره‌ گیری مستقل را از دولت ها می گیرد.

مردم هدف اصلی تهدیدات دشمن هستند
وی تهدیدات ترکیبی را یکی دیگر از تهدیدات نوین برای کشور دانست و گفت: سایبر، گسترش فناوری و شبکه های اجتماعی موجب شده تا یک تهدید ترکیبی شکل گیرد یعنی دشمنان با استفاده از فضای سایبر و به وسیله شبکه های اجتماعی می تواند تهدیدات فرهنگی،اجتماعی، اقتصادی و امنیتی برای کشور ایجاد کنند و ویژگی این تهدید این است که مردم، محور اصلی آن هستند و با استفاده از شبکه اجتماعی که امروز تبدیل به یک رسانه فراگیر شده است و جای رسانه های رسمی را گرفته اهداف خود را پیش می برد.
 
دبیرشورای پدافندغیرعامل استان گیلان افزود: روند فناوری بسیار سریع است و بعضا تحت اختیار و کنترل دولت ها نیست به همین دلیل کشورها تحت تأثیر فناوری هایی هستند که از آنها استفاده می کنند این فناوری ها می توانند تولید داخلی باشند و یا از کشورهای صاحب تکنولوژی و فناوری وارد شود و همچنین هوشمند سازی اشیاء موجب شده که اشیا قابل کنترل و مدیریت شود این هوشمند سازی بر همه حوزه ها تاثیر گذاشته و همه حوزه ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 شناخت ماهیت دارایی های استان امری مهم و ضروری است

محمدپور شناخت ماهیت دارایی های استان را بسیار مهم دانست و گفت: باید کارکرد دارایی های کشور را را به خوبی شناخت و دانست که این زیر ساخت آیا دیگر زیرساخت های کشور را تحت تاثیر قرار می دهد ؟ و آیا زیرساخت ما هوشمند و متصل به سایبر است یا خیر،  از سوی دیگر از چه نسل از فناوری های نوین برخوردار است، باید گفت که هوشمند سازی اشیاء و زیرساخت ها موجب می شود که تخریب یا آسیب در یک جز در دیگر اجزای زیرساخت تاثیر و آن را از فعالیت باز دارد. هوشمند سازی اشیاء همچنین موجب برنامه ریزی و کنترل از راه دور و یا نفوذ دشمن و کنترل از راه دور می شود.
انتهای پیام/
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر