۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۱۷۸۴
نشست هم اندیشی سرپرست استانداری خراسان شمالی با معاونان، مدیران ستادی و مجموعه کارکنان این دستگاه حاکمیتی برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، مجید پورعیسی در این نشست اظهار داشت: بنده به مدیریت مشارکتی اعتقاد دارم چرا که برخی موضوعات شاید از نگاه یک مدیر و یا کارشناس دیده نشود که با برگزاری نشست های هم اندیشی این موارد گزارش می شود و به اطلاع افراد می رسد، بنابراین حضور موثر کارکنان مجموعه موجب نیل به اهداف و سیاست های یک دستگاه می شود.

وی افزود: کارکنان یک مجموعه برای موفقیت و دفاع از نحوه عملکرد سازمان خود باید از اقدامات تمامی حوزه های کاری دستگاه مربوط اطلاع داشته باشند و بدانند ماموریت و هدف از اجرای وظایف چیست و در جهت اجرای سیاست ها و برنامه ها تلاش کنند.

پورعیسی در ادامه به انتصاب محمدعلی شجاعی استاندار جدید استان اشاره داشت و افزود: وی مدیری عملگرا و دارای سوابق اجرایی در سطوح ملی و فراملی و مورد حمایت دولت تدبیر و امید است و امیدوارم با ثبات در نظام مدیریتی با هدف پیشبرد اهداف و سیاست ها، استاندار جدید تا سال ۱۴۰۰ در استان حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت برای انتخاب استاندار جدید از بدهکاری خود به مردم خراسان شمالی برای سفر به این استان سخن گفت که به عقیده بنده یکی از مطالبات ما باید پیگیری و تمهید مقدمات لازم برای سفر دکتر روحانی به استان باشد، بنابراین از تمامی مدیران و کارشناسان خواستارم اطلاعات کامل حوزه کاری خود را برای ارائه به استاندار جدید آماده کنند.

پورعیسی خاطرنشان کرد: استانداری باید الگوی مناسبی برای تمامی دستگاه های اجرایی باشد چرا که کوچکترین اشکال در سیستم این دستگاه حاکمیتی موجب تردید دستگاه های اجرایی برای انجام امور خواهد بود، بنابراین مجموعه استانداری باید وفاق، همدلی و تلاش جهت تحقق سیاست های استان را در دستور کار داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: به اعتقاد بنده سیاست های استان باید اولویت بندی و سپس به منصه ظهور گذاشته شود و همچنین مردم در اجرای برنامه ها حضوری مشارکتی و موثری داشته باشند.

پورعیسی افزود: اجرای طرح ها و پروژه های مختلف باید متناسب با نیازهای منطقه ای باشد و علاوه بر تامین رفاه جامعه و فراهم کردن زیرساخت های عمرانی، باید به فکر امرار معاش روزانه اقشار نیز باشیم.

وی با اشاره به اقدامات حوزه معاونت اقتصادی، اظهار داشت: هفته گذشته برای پیگیری اعتبارات بانک ها و صندوق توسعه ملی نشست های مختلفی در تهران با متولیان برگزار شد و خبرهای خوب و خوشی در راه است و یادآور می شوم امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع بانکی از محل منابع سفر مقام معظم رهبری، توسعه روستایی و دیگر منابع مالی برای استان وجود دارد که اهتمام ما باید جذب حداکثری این اعتبارات باشد.

وی مطرح کرد: در حوزه سرمایه گذاری نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است و متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی استان وجود دارد.

بنا به گفته پورعیسی، برگزاری نشست با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور و شرکت مجری پیگیری عملیات اجرایی راه آهن اسفراین-بجنورد-شیروان،نشست با آستان قدس رضوی برای تولید گیاهان دارویی، پیگیری حضور بنیاد علوی در شهرستان مانه و سملقان و انتخاب راز و جرگلان به عنوان یکی از ده تعاون شهر از دیگر اقدامات معاونت اقتصادی بوده است.

در ادامه این نشست، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هم به بیان گزارش حوزه کاری خود پرداخت و گفت: خراسان شمالی دارای ۸ شهرستان، ۲۲ شهر و ۱۹ بخش است.

محمود ثمینی افزود: حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در حوزه های مختلف برگزاری انتخابات، تعامل با احزاب و فعلان سیاسی، برگزاری کمیسیون دانشجویی و کار و کارگری، توانمندسازی و حمایت از سازمان های مردم نهاد، رسیدگی به مشکلات و بحران های منطقه ای مانند کم آبی، برگزاری کمیسیون اقوام و مذاهب با هدف ایجاد وحدت و همگرایی، پدافند غیرعامل و مقدمات مدیریت پیش از بحران، کاهش آسیب های اجتماعی، برقراری امنیت مرزی و ... اقدامات خوبی انجام داده است و تلاش دارد این خدمت رسانی ها بیشتر شود.

ثمینی گفت: در سفر وزیر کشور، خراسان شمالی به عنوان پایلوت استان پاک و عاری از اعتیاد انتخاب شد که از تمامی کارکنان مجموعه خواستارم جهت تحقق این هدف یاری کننده باشند.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی هم گفت: رسیدگی به مشکلات مرتبط با تنش آبی، توسعه بخش گردشگری، پیگیری عملیات اجرایی محورهای ارتباطی استان مانند بجنورد-جنگل گلستان، بجنورد-سنخواست، میامی-جاجرم،بام-قوچان، راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد، شفاف سازی در فرآیند انجام کارها و اطلاع رسانی به مردم، اجرای سیاست های دولت در حوزه بازآفرینی شهری از جمله اقدامات حوزه عمرانی است. 

رضا رجب زاده افزود: امروز بحث ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها یکی از چالش هاست که حتی کلان شهرها نیز درگیر این موضوع هستند و رویکرد مورد نظر بنده  برای حل این مشکل توسعه شهر انسان محور، شهر پیاده محور و شهر مکانی برای تعاملات اجتماعی است که برنامه های عملیاتی تدوین و در کمیسیون های مختلف مورد بحث و بررسی و فراهم سازی مقدمات کار قرار گرفته است.

وی افزود: بنده به حضور موثر مردم در تصمیم سازی ها تاکید دارم چرا که این کار موجب افزایش رضایتمندی مردم و ارتقای اعتماد عمومی به حاکمیت می شود و هم چنین باور دارم از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به مردم باید بیشتر بهره مند شویم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر