۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۱۷۸۱
علیزاده:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: زنجان در زمره استان‌های مستعد برای استفاده از انرژی خورشیدی است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،علیرضا‌ علیزاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مناطق مختلف استان زنجان دارای روزهای آفتابی خوب و با دمای متعادل  بوده و از شاخص‌های مهم در افزايش بهره‌وری نيروگاه‌های خورشيدی است.

وی توليد پراكنده را نزديک‌کردن نقاط توليد برق به مصرف با هدف مصرف بهينه و کاهش تلفات برق عنوان‌ کرد و ادامه‌ داد: تأمين برق پايدارتر مشترکان، کاهش خاموشی و تلفات، افزايش بهره‌وری بالاتر اقتصادی و حفاظت از محيط زيست از  فوايد اين امر است.

 علیزاده با اعلام اینکه طرح خريد تضمينی  20 ساله برق تجديد‌پذير از مشترکان خصوصی توليدکننده، الزام  ارگان‌های دولتی به تأمين 20درصد برق مصرفی از طريق سامانه‌های تجديد‌پذير و پاک از جمله اقدام‌ها در راستای تشویق به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی خورشیدی است.

 وی اظهار‌ کرد: در صورت نصب يك كيلو وات‌ سامانه خورشيدی در استان زنجان، می‌توانيم به طور متوسط هزار و 800 كيلووات‌ ساعت انرژی برق در طول سال توليد كنيم که به نوبه خود يك منبع درآمد مطمئن و پايدار برای 20 سال آينده به حساب می‌آید و با جلوگيری از تابش مستقيم خورشيد بر روی سقف خانه‌ها در هزينه‌های مربوط به گرمايش و سرمايش ساختمان خود صرفه‌جويی كنيم.

علیزاده درباره انواع نيروگاه‌های توليد پراكنده برق گفت: نيروگاه‌های توليد پراكنده انواع گازی و تجديدپذير است   كه استفاده‌كننده از انرژی‌های تجديدپذير مبتنی بر منابعی پاك، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و فاقد آلودگی و سازگار با محيط زيست است.

 به گفته این مقام استانی، توان بالای منابع تجديدپذير در ايران، محدوديت استفاده از منابع سوخت‌های فسيلي و لزوم صيانت و حفظ آن برای نسل‌های بعد، بحران خشكسالی و لزوم صرفه‌جويی در مصرف آب، پدافند غيرعامل و لزوم تنوع‌بخشی در منابع تأمين انرژی را آشکار می‌کند.

وی تصریح‌کرد: وزارت نيرو با اتخاذ سياست‌های حمايتی و تخصيص منابع مالی در برنامه های پنجم و ششم توسعه درصدد تحقق اين مهم برآمده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر