۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۱۷۷۹
معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشورخبر داد:
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: وزیر کشور و رئیس سازمان پدافند غیرعامل دستور دادند که ۳۰ استان طرح جامع پدافند غیرعامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ سردار غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان؛ گفت: با پیشرفت علم و تکنولوژی تهدیدات فناوری پایه و دانش‌پایه شده است و موضوعی که دنبال می‌شود بحث آسیب‌های زیرساختی است.

حیدری ضمن بیان اینکه باید تلاش در برابر این تهدیدات دفاع علمی داشته باشیم، اظهار کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری نیز متصدیان باید صلاحیت علمی پیدا کنند و تهدیدات دشمن را بشناسند و با آن مقابله کنند.

وی ضمن تأکید بر اینکه تهدیدات دانش‌پایه پیچیدگی خاص خود را دارد، تصریح کرد: در موضوع سایبری بعضی از کشورها ارتش سایبری تشکیل داده‌اند و برخی درصدد تشکیل ارتش سایبری به‌عنوان نیروی چهارم و با سلسله‌مراتب اداری هم برای دفاع و هم برای حمله هستند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه پیشرفت علم و دانش فرصت‌هایی را در برابر ما قرار می‌دهد اما تهدیداتی را نیز در پی خواهد داشت، تشریح کرد: با توجه به اینکه نمی‌توانیم محدودیتی ایجاد کنیم، باید این فضا را مدیریت و در برابر تهدیدات مصون‌سازی کنیم.

وی اشاره‌ای به طرح جامع استان‌ها در حوزه پدافند غیرعامل داشت و گفت: وزیر کشور و رئیس سازمان پدافند غیرعامل دستور دادند که ۳۰ استان طرح جامع داشته باشند.

حیدری هدف از این طرح را پایدار نمودن استان‌ها در مقابل تهدیدات و اقدامات خصمانه دشمن از طریق پایش دائمی تهدید، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، تأمین نیازهای اصلی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: طرح جامع سندی راهبردی با چشم‌اندازی بلندمدت پس از شناخت همه‌جانبه وضعیت استان‌ها و سطوح تهدیدات و آسیب‌پذیری متصور برای آن‌هاست.

معاون امور استان‌ها تصریح کرد: چشم‌انداز طرح بهبود شرایط موجود، توسعه پایدار استان‌ها، ایجاد خوداتکایی در زمان بحران ناشی از جنگ یا درونی سازی مؤلفه‌های اصلی قدرت است.

وی ضمن تأکید بر قابل‌تحول بودن تهدیدات و دانش در این حوزه تصریح کرد: بنا بر حکمی که رئیس‌کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل در این حوزه داده است، استانداران به‌عنوان فرمانده زیستی استان‌ها معرفی می‌شوند.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و همچنین وجود زیرساخت‌های حساس باید نسبت به این حوزه اهتمام داشته باشیم و بافرهنگ سازی، این مهم برای مدیران و مسئولین استانی نهادینه شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر