۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۴۱۷۶۰
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: تحریم‌هایی که از سوی دشمن به طور ناعادلانه بر ما تحمیل شده، می‌تواند یک فرصت‌ مطلوب برای تقویت پدافند غیرعامل در کشور باشد.

به گزارش خبرنگارپایداری ملی، سید علی آقازاده پیش از ظهر چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی در اراک که با حضور معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی از جمله استان هایی است که سابقه بسیار خوبی در اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل به نام خود ثبت کرده است.

وی افزود: استان مرکزی در وقوع زلزله سال گذشته در کرمانشاه، اولین استانی بود که نیروهای امدادی با تجهیزات کامل را به محل حادثه اعزام و در محل مستقر کرد.

آقا زاده بیان داشت: همچنین استان مرکزی در زمینه تجهیزات و مسائل فنی پدافند غیرعامل از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: البته در این زمینه همیشه باید به سمت آموزش و آماده باش بیشتر و تامین تجهیزات به روزتر حرکت کنیم ،چون در شرایط فعلی این مهم یک ضرورت است.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در انجام وظیفه خود در حوزه صرفه جویی در مصرف برق و مدیریت بر بحران کمبود انرژی، از رئیس جمهور لوح تقدیر دریافت کرده است.

وی ادامه داد: اداره کل پدافند غیرعامل استان باید این تجربیات را جمع بندی کند. در راستای موضوع تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل که از سوی معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند کشور مطرح شد، در استان اگر همه اطلاعات را جمع آوری کنیم، در واقع طرح جامع داریم. مطمئنا اگر این اطلاعات به خوبی تجمیع شوند به صورت یک طرح جامع پدافند غیر عامل خود را نشان می‌دهد و همه اینها تجربه های ارزشمندی در استان است.

آقازاده خاطرنشان کرد: البته طرح جامع پدافند غیرعامل در هر استانی از نظر ماهیتی تفاوت دارد. استان مرکزی هم صنعتی است و هم اینکه در حوزه شبکه برق ۱۱ هزار کیلومتر خط انتقال و توزیع در این استان وجود دارد. هم اکنون حفاظت از این ظرفیت ها در قالب پدافند غیرعامل از شرایط خوب و مناسبی برخوردار است و بایستی بیشتر هم تقویت شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر