۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۱۶۸۹
جهش ژنتیکی سبب بزرگ و قوی شدن خارج از معمول و بیش از اندازه گاوی در بلژیک شد.

به گزارش پایداری ملی، هر بیننده‌ای که اولین بار تصویر این گاو را می‌بیند دچار حسی دوگانه خواهد شد، زیرا از طرفی عضلات بیش از اندازه بزرگ این گاو باعث شگفتی و تعجب و از طرفی دیگر نوعی حس ترس را به وجود می‌آورد.

بسیاری از بینندگان فکر می‌کنند این تغییر شکل عجیب در این گاو در اثر ترشح بیش از اندازه استرویید در بدنش می‌باشد. انجمن حفاظت از حیوانات بلژیک (پتا) در واکنش به تصاویر منتشر شده از این گاو نر گفت: جهش ژنتیکی باعث تغییر فرم عضلات این گاو شده است. به طور کلی حیوانات، پروتئینی در بدن دارند که رشد عضلات آن‌ها را کنترل می‌کند، ولی گاهی از اوقات دستکاری‌های ژنتیکی در حیوان باعث فقدان پروتئین مذکور می‌شود.

پتا در ادامه افزود: این اتفاق ممکن است از جنبه ظاهری برای بعضی از دوست‌داران حیات وحش ناراحت کننده باشد، ولی از نظر علمی این نوع جهش ژنتیکی، آسیبی به بدن گاو وارد نمی‌کند و تنها باعث تقویت عضلات او می‌شود. این نوع گاو‌ها بیشتر در مزارع پرورش گاو دیده می‌شوند، زیرا دامداران به دنبال افزایش گوشت بدن گاو‌های نر برای تولید گوشت بیشتر و در نتیجه سود بیشتر هستند.

البته انجمن حفاظت از حیوانات بلژیک (پتا) هشدار داد که تغییرات ژنتیکی به وسیله درستکاری‌های انسانی در گاو‌ها در تمامی موارد اثرات مثبت ندارد، ولی در گاو‌های ماده باعث حاملگی‌های دشوار و نقایص زایمان می‌شود. محل دقیق زندگی گاو نر غول‌پیکر هنوز مشخص نشده است و حامیان حقوق حیوانات قول داده‌اند به زودی آن را پیدا کنند. بعد از خبر‌هایی که اخیرا در مورد گاو غول‌پیکر استرالیایی منتشر شد، این گاو نر بزرگ می‌تواند دومین گاو غول‌پیکر جهان باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر