۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۱۶۶۳
معاون وزیر ارتباطات:
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در کشور ما حضور نخبگان در فضای مجازی مغفول مانده است گفت:آموزش و پرورش باید از ظرفیت فضای مجازی با مدیریت صحیح، استفاده کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در نشست «تاثیر فضای مجازی بر دختران دهه ۸۰»، گفت: مقابله و جنگیدن با تکنولوژی نتیجه معکوس دارد و در صورت عدم استفاده بهینه و درست از فناوری‌های نوین، این فناوری می‌تواند به ابزاری علیه خودمان تبدیل شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان و نگاه جامعه شناسان به هرم قدرت و ثروت ادامه داد: ما جامعه را بصورت سلسله مراتبی نگاه می‌کنیم که در راس هرم نخبگان جامعه و در پایین هرم طبقات پایینی جوامع قرار دارند. اما امروز در عصر فناوری اطلاعات دیگر نمی‌توان با چنین نگاهی جوامع را لایه بندی کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، ایجاد شکاف در طبقات جامعه را از آفت‌های عمده برشمرد و گفت:: نظام آموزشی قوی به عنوان سیستمی برای تغییر کارکرد‌ها عمل کرده و به تثبیت شکاف‌ها دامن نمی‌زند.

معاون وزیر ارتباطات، قشر بندی جامعه و عدم جابجایی شهروندان در هرم‌های مختلف ثروت، فرهنگ و اجتماع را از الزامات جامعه پویا دانست و افزود: نباید شرایط جامعه به گونه‌ای باشند که شهروندان جایگاه خود را در ابدی و ازلی بدانند بلکه باید احساس کنند که با فعالیت و تغییر کارکرد‌ها می‌توانند جایگاه خود را ارتقاء بخشند.

وی با اشاره به کارکرد‌های فضای مجازی در دنیای امروز و شرایط حاکم بر جامعه گفت: فضای مجازی مانند هر فناوری جدیدی اثرات مفید و مضری را با خود به همراه دارد و ما باید قدم اول را با پذیرفتن مشکلات و کاستی‌ها برداریم؛ چرا که با انکار وجود مشکلات و یا پاک کردن صورت مساله، چالش‌ها برطرف نشده بلکه فراگیر می‌شود.

ناظمی با انتقاد از مغفول ماندن فضای مجازی و عدم حضور نخبگان در این فضا، افزود: مناسبات موجود در فضای مجازی در همه دنیا پذیرفته شده است و سلبریتی‌ها و افراد معروف به واسطه هنر و یا ورزش و یا جایگاه اجتماعی خود در آن حضور دارند و به صورت آموزش دیده و هدفمند در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید براینکه متاسفانه از ظرفیت فضای مجازی در کشور ما آنچنان که باید بهره برداری نشده است و ما می‌توانیم با آموزش افراد و حضور نخبگان در عرصه‌های مختلف در این فضا آن را بهینه سازی کنیم، ترک کردن فضای مجازی و عدم استفاده از آن را امری اشتباه دانست و گفت:: باید با حضور فعالانه و پیش دستانه در این عرصه بتوانیم محیطی پویا و سالم و تاثیرگذار برای شهروندان و به خصوص دانش آموزان فراهم کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به وظایف خطیر وزارت آموزش و پرورش گفت:: وزارت ارتباطات همواره آماده است تا در کنار سایر دستگاه‌ها و با مشارکت و همفکری و هم افزایی در راستای بهبود وضعیت فناوری و و توسعه فضای مجازی گام بردارد و امیدواریم آموزش وپرورش به سمتی حرکت کند که ظرفیت‌های فضای مجازی پذیرفته و برای مدیریت آن برنامه ریزی شود تا دانش آموزان در این فضا دچار آسیب و خسران نشوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر