۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۱۶۵۹
با هدف آموزش اقدامات ایمینی پس از وقوع زلزله؛
مانور بزرگ زلزله با همکاری بیش از ۵۰۰ دانشجو، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و نیروی انتظامی در محل خوابگاه‌های دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مانور بزرگ زلزله با همکاری بیش از ۵۰۰ دانشجو، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و نیروی انتظامی در محل خوابگاه‌های دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

محبوبه زارعی، دبیر کانون هلال احمر دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به برگزاری این مانور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: باتوجه به زلزله‌های اخیر در کشورمان، جهت جلوگیری و کاهش آسیب‌های خطرات اینچنینی، برخود لازم دانستیم با برگزاری مانور فرضی زلزله و آموزش‌های پناه گیری و اقدامات پس از وقوع زلزله قدمی در راستای آگاهی قشر دانشجو برداشته باشیم.

زارعی با اشاره به اینکه این مانور باهمکاری مستقیم حراست دانشگاه در محل خوابگاه‌ها برگزار شد، افزود: با توجه به طیف وسیع دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه حکیم سبزواری که از شرق، غرب، شمال و جنوب کشورمان را شامل می‌شوند، با برگزاری این مانور بر آنیم که ضمن آموزش اقدامات پس از وقوع زلزله به این عزیزان، این دانشجویان بتوانند نقش مربی و راهنما را نیز برای خانواده و اطرافیان خود را در محل سکونتشان ایفا کنند.

دبیر کانون هلال احمر دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: در این مانور ارگان‌های هلال احمر با سرپرستی آقای فرساد، اورژانس باسرپرستی آقای فائق نیا، آتش نشانی با سرپرستی آقای زارعی و پدافند غیرعامل دانشگاه با سرپرستی آقای نصرتی با کانون هلال احمر دانشگاه همکاری داشتند.

وی افزود: اقدامات انجام گرفته در این مانوردر قالب تیم‌های حمایت روانی، اسکان، تخلیه اضطراری، حمل مصدوم، تریاژ، عملیات اطفاء حریق ونجات در ارتفاع بود که با نظارت مستقیم رئیس و مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با موفقیت به انجام رسید.

زارعی ادامه داد: ۲۰ نفر از پرسنل اورژانس به همراه ۳ دستگاه آمبولانس و خودرو فرماندهی ستاد هدایت عملیات بحران،۱۰۰ نفر از پرسنل، نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر به همراه یک دستگاه پیکاب فرماندهی، یک دستگاه امبولانس و ۶ دستگاه خودرو سواری و۸ نفر از پرسنل نجات و حریق به همراه ۱دستگاه خودروحریق، ۱دستگاه خودرو نجات در این مانور که در غرب خراسان رضوی برگزار شد، شرکت کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر