۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۴۱۶۵۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد:
رزمایش سایبری در شرایط قطع محدود اینترنت آذرماه سال جاری تحت نظارت نمایندگانی ازسازمان پدافند غیرعامل کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مانور با هدف ارزیابی میزان پایداری و تداوم  آن دسته از کارکردهای ضروری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)که وابسته به فضای سایبری کشور است در شرایط قطع اینترنت و سرویس های وابسته به آن در حوزه حمل و نقل دریایی کشور به صورت همزمان با سازمان بنادر و دریانوردی و بندر شهید رجایی انجام گردید.

عادل دریس افزود: مراحل مختلف این مانور حسب سناریوی طراحی شده ی این مانور سایبری با حضور نمایندگان پدافند غیرعامل کشور، نماینده فاوا و نماینده مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی به صورت موفقیت آمیز به اجرا درآمد.

وی همچنین ضمن تاکید بر حفظ آمادگی های لازم در تمام زمینه‌ها از جمله کاهش مخاطرات قطع اینترنت اظهار داشت: ضرورت پرداختن به بحث پدافند غیرعامل و ایجاد آمادگی های لازم در برابر تهدیدات خارجی در شرایط کنونی بیشتر احساس می شود. لذا این موضوع در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تمامی مدیران و کارشناسان آن می‌بایست با جدیت لازم توجه بیشتر و مضاعفی به  اصل مهم پدافند غیرعامل در فرآیند های جاری کاری داشته باشند.

در ادامه ی برگزاری این مانور نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل کشور به تشریح اهمیت و اهداف رزمایش پرداختند.

یادآور می شود طی این مانور مطابق سناریوی تدوین شده گروه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف وظایف خود را انجام  داده و میزان آمادگی و نحوه مقابله و نقاط قابل بهبود آن ارزیابی شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر