۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۱۶۵۵
با حضور رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفت:
تشکیل اولین جلسه کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی استان زنجان به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور تمام اعضای این کمیته در اداره کل راه و شهر سازی با دستور کا رتشریح دستور العمل اجرایی کمیته مدیریت بحران ادارات کل راه و شهرسازی استانها برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان؛ ملکی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ضمن خیر مقدم به مدعوین هدف این کمیته را داشتن وحدت رویه خانواده راه و شهرسازی در پیگیری و برنامه ریزی وظایف وزارت راه و شهرسازی در استان ها را هنگام بحران اعلام نمود.

مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در شروع جلسه گفت با توجه به گستردگی وظایف وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن ادارات کل راه و شهرسازی استان ها وحدت رویه بین ادارات و سازمان‌ها به خصوص در بحران‌ها نیاز به تشکیل چنین کمیته ای بوده است که به دستور وزیر محترم ، دستور العمل اجرایی این کارگروه جهت اجرا ، ابلاغ و شرح وظایف اعضا تشریح شده است و حال با توجه به اینکه در آستانه ی فصل سرما و بارش هستیم اولین جلسه را در مورد بحران های راهداری برگزار میکنیم.

وی در ادامه به تشریح ماده ۱ تا ۸ این دستور العمل پرداخت و پیشنهادی در خصوص تشکیل کارگروه کارشناسی این کمیته در سطح ادارات مربوطه مطرح نمود تا موضوعات قبل از رسیدن به کمیته اصلی چکش کاری شده و برای تصویب به این کمیته ارجاع شود. یاغموری مدیرکل هواشناسی استان و یکی از اعضای این کمیته پیشنهاد کرد لیست نفراتی که نیاز به داشتن اطلاعات هواشناسی می باشند را در اختیار این اداره کل قرار دهند تا وضعیت آب و هوایی بصورت پیامک ارسال شود.

یوسفی نماینده اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان پیشنهاد داشتن یک بانک معتبر و قابل استفاده از امکانات در استان را خواهان شد. صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت : با توجه به موازی بودن جلسات مدیریت بحران از تشکیل مستمر این گونه کارگروه ها پرهیز شود و مطالب بصورت کتبی به اعضا ارسال و اعضا ملزم به انجام در حوزه خود باشند و یا این جلسات با هم ادغام و در یک جلسه موضوعات مختلف گروه ها مطرح شود.

اسماعیلی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خواستار برخورد اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان با متصرفین غیر قانونی بستر مسیل ها  به خصوص در دهانه‌ی پل‌ها شد و از مدیرکل آن اداره کل خواست تا با برداشت مصالح از پایین دست و بالا دست پل ها جهت احیا بستر پل‌ها و استفاده در حوزه راهسازی همکاری نمایند. صفری نماینده راه آهن شمالغرب کشور درخواست هم پوشانی این کمیته ها را داشت و درخواست مشخص نمودن محل استقرار ماشین آلات در اختیار را به اعضا داد.

رمضان لو نماینده فرودگاه زنجان شرح مختصری از امکانات موجود در فرودگاه را داد. در پایان مسعود بیات منش مصوبات جلسه را این گونه بیان نمود : ۱- ارسال لیست به هواشناسی ۲- تشکیل گروه پیامکی ۳- ایجاد نقشه GIS با لایه های راه ، راه آهن ، اماکن خدماتی و رفاهی ، راهدارخانه ها ، استقرار ماشین آلات ، وضعیت آب و هوا ، نقاط گلوگاهی و تهدید و حادثه خیز ۴- مکاتب با سازمان آب منطقه ای برای تنظیم بستر رودخانه ها در بالا و پایین دست پل ها ۵- شناسایی در صدور بارنامه جابجایی محموله های پر خطر و جلوگیری از تردد شبانه ی آن ۶- پیگیری و ایجاد بانک ماشین آلات و امکانات دولتی و خصوصی قابل استفاده در بحران


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر