۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۱۵۵۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:
امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان از نمایشگاه الکامپ گیلان بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان از نمایشگاه الکامپ گیلان بازدید کرد.
 
امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ گیلان، این نمایشگاه را کانون تعامل بخش خصوصی و بخش دولتی مراکز علمی و تحقیقاتی استان در حوزه فاوا دانست و گفت: الکامپ می تواند عاملی برای ارتباط تمامی صاحبین نظر و کارشناسان باشد و همچنین این قابلیت را ایجاد می کند که بخش خصوصی و دولتی در کنار هم بتوانند توانمندی های خود را به نمایش بگذارند و می تواند یک ابزاری خوب برای معرفی فناوری های نو و ارائه راهکار به تولید کنندگان باشد.
 
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به رویکرد نمایشگاه الکامپ و موضوعات سایبری بیان کرد: موضوعات نظام سایبری موضوعات بسیار مهمی است که بر اساس فناوری اطلاعات و سایبری با سرعت زیادی در حال توسعه است به شکلی که می توان گفت سرعت پیشرفت فناوری ها از سرعت دستگاه های اجرایی و ساختارهای دولتی بسیار بیشتر است تا جایی که فاصله ای میان مقررات نویسان و پیشرفت فناوری ها به وجود آورده که در کشورهای پیشرفته این فاصله کم و در کشورهای کمتر توسعه یافته این فاصله بیشتر به چشم می خورد.
 
محمدپور با اشاره به تهدیدات حوزه سایبری اظهار کرد: ما در حال حاضر با چهره دیگری از تهدیدات مواجه هستیم که در قالب توسعه فناوری آنها را می بینیم که در ظاهر یک قالب بسیار زیبا از آنها مشاهده می کنیم و اگر دقت نظر نداشته باشیم و تهدیدات این فناوری ها را از فرصت ها جدا نکنیم با مشکلات بسیاری در کنار تهدیدات در فضای سایبری مواجه می شویم و اجازه اشغال بیگانگان را در این فضا فراهم کرده ایم.
 
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به ملی سازی زیرساخت سایبری اذعان داشت: اگر می خواهیم از فضای سایبری استفاده کنیم باید رویکرد ملی‌سازی را در زیرساخت ها در دستور کار قرار دهیم؛ ملی باشند یعنی دستاورد خودمان باشند.
 
محمدپور تصریح کرد: امروز امنیت ملی صرفا در حوزه فیزیک نیست اما یکی از شروط دفاع سایبری ملی سازی زیرساخت های سایبری کشور است.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان روش های ایجاد پدافند سایبری در فناوری های نوین اطلاعاتی را امری مهم و ضروری دانست و گفت: با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات در عصر حاظر و رشد سریع، این بستر به یکی از نقاط بالقوه آسیب پذیر و خطرناک در جهان بدل شده است.
 
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان خاطرنشان کرد: امروز ضرورت توجه و پرداخت سریع و در عین حال نظام مند، معقول و هدفمند به منظور مصون سازی این بستر از تهدیدات موجود در جهت حفظ امنیت ملی و حریم شخصی شهروندان در فضای جنگ و مخاصمات امروز بین المللی را می طلبد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر