۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۱۵۴۵
وزیر نیرو با بیان اینکه ایران و روسیه می توانند از تحریم ها فرصت بسازند، افزود: تحریم های آمریکا علیه دو کشور می تواند به فرصت های منحصر بفرد برای گسترش همکاری میان تهران و مسکو تبدیل شود.
رضا اردکانیان پیش از ترک روسیه به خبرنگاران گفت: قطعا با اتکا به ظرفیت های بسیار خوب انسانی، منابع طبیعی و با توجه به عزم رهبران دو کشور بر توسعه همکاری ها، می توان از تحریم ها به عنوان فرصت حداکثر بهره برداری را کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق با طرف روسی درباره تاریخ برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه اعلام کرد: پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه در تهران و بین 25 بهمن ماه تا 10 اسفند (نیمه دوم فوریه) برگزار خواهد شد.
اردکانیان در خصوص دیدارهای خود در مسکو نیز گفت: فرصت مناسبی بود که به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و روسیه با آلکساندر نوواک وزیر انرژی این کشور و رئیس طرف روسی گفت وگو کنم.
وی افزود: دیداری هم با سرگئی چبوتارف وزیر امور قفقاز شمالی روسیه داشتم و در هر دو دیدار، زمینه های همکاری و تصمیم های گرفته شده در نشست های قبلی بررسی شد. 
اردکان گفت: به توافق رسیدیم که پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه و دومین کنفرانس ایران و قفقاز شمالی چشم اندازهای همکاری را بزودی در ایران برگزار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: این دو اجلاس فرصت مناسبی برای نهایی کردن بعضی از توافق های در حال انجام ازجمله توسعه گردشگری و لغو روادید و همچنین قراردادهای مربوط به احداث نیروگاه حرارتی در ایران و احتمال مشارکت گروه «مبنا» در ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی در منطقه قفقاز شمالی است.
وی افزود: موضوع کشت فراسرزمینی، همکاری های کشاورزی و واردات برخی کالاها و محصولات غذایی از روسیه نیز در این سفر مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه به توسعه همکاری های دو کشور در عرصه حمل و نقل ریلی و پروازهای مستقیم به عنوان موضوعات دیگر پانزدهمین نشست کمیسیون و کنفرانس همکاری ایران و قفقاز شمالی اشاره کرد و افزود: به موقع در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه تعدادی از معاونان خود به دعوت وزیر انرژی روسیه چهارشنبه گذشته وارد مسکو شد و در سفر دو روزه به روسیه به بررسی توافقات دو کشور در حوزه های مختلف پرداخت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر