۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۱۵۲۵
سیدعبدالله موسوی در سومین نشست کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این شرکت، گفت: مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‎های پزشکی مکلف است با توجه به پراکندگی دستگاه‎های حفاری در استان‎های مختلف با ادارات کل و مراکز هواشناسی این استان‎ها برای اطلاع از وضعیت جوی و اطلاع‎رسانی به دکل‎ها به‌منظور آگاهی و انجام اقدام‎های پیشگیرانه در مواقع وقوع حوادث طبیعی ارتباط نزدیک برقرار کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی در سومین نشست کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این شرکت، گفت: مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‎های پزشکی مکلف است با توجه به پراکندگی دستگاه‎های حفاری در استان‎های مختلف با ادارات کل و مراکز هواشناسی این استان‎ها برای اطلاع از وضعیت جوی و اطلاع‎رسانی به دکل‎ها به‌منظور آگاهی و انجام اقدام‎های پیشگیرانه در مواقع وقوع حوادث طبیعی ارتباط نزدیک برقرار کند.

وی با بیان این‎که سلامت کارکنان در اولویت است، افزود: مسئولان و نیروهای عملیاتی باید به‌طور منظم در جریان گزارش‎های هواشناسی باشند تا در شرایط وقوع حوادث و شرایط نامناسب جوی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 موسوی تقویت شبکه ارتباطی دستگاه‎های حفاری را بسیار بااهمیت دانست و اظهار کرد: با هدف پیشگیری از حوادث و داشتن اطلاعات فیزیکی از دستگاه‎ها، لازم است تجهیزات روزآمد در دسترس باشد تا بتوان در شرایط بروز حوادث احتمالی در حین کار به موقع تصمیم‎گیری کرد و مانع آسیب‎های انسانی و مالی به تجهیزات شد.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به نزولات جوی در روزهای اخیر و سیلابی‎شدن مسیرها و معابر سطح کلانشهر اهواز و مجموعه‎های سازمانی شرکت اشاره کرد و گفت: مدیریت خدمات سیمان و انگیزش چاه باید در چنین مواقعی با به‎کارگیری پمپ‎های فشار قوی نسبت به جمع‎آوری و دفع آب‎های سطحی در محوطه‎های سازمانی و همچنین کمک به شهرداری یا دیگر مراکز، اقدام لازم را انجام دهد.

 وی افزود: اداره مهندسی و طراحی راه و ساختمان و اداره تعمیرات ساختمان، پیشنهادها و راهکارهای لازم برای رفع آب‌گرفتگی محوطه‎های سازمانی را به مدیریت‎های برنامه‎ریزی تلفیقی و اچ‎اس‎یی ارائه دهند و تمهیداتی اتخاذ کنند تا مانع بروز مشکلات آب‎های سطحی شود.

موسوی اظهار کرد: مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‎های پزشکی با هماهنگی اداره مهندسی ساختار و بهره‎وری، ضمن تهیه و آماده کردن لوازم و تجهیزات لازم به صورت یک پکیج کامل برای مقابله با بحران‎های طبیعی و غیرقابل پیش‎بینی، کارگاهی را برای متمرکز کردن تجهیزات مشخص و یک نفر کارشناس مجرب را به عنوان مسئول معرفی کند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران، تصریح کرد: نشست‎های مدیریت بحران باید در قالب نشست‎های مستمر بر اساس دستورعمل‎ها در شرایط عادی و از سوی مدیریت‎های صف و پشتیبانی در شرایط اضطراری در دستگاه‎های حفاری، کارگاه‎ها و تاسیسات وابسته و همچنین امدادرسانی در سطح شهر برای ارائه خدمات مناسب تشکیل شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر