۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۱۴۹۴
سعید فیوضی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان از راه اندازی قرارگاه پدافند زیستی استان خوزستان با توجه اهمیت تهدیدات زیستی در استان های مرزی و نقش کلیدی جمعیت هلال احمر در این قرارگاه خبر داد.
بهروز حسن خانی

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،سعید فیوضی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان در جمع رؤسای جمعیت هلال احمر استان، در محل معاونت آموزش و پژوهش آن سازمان حضور یافت.

وی بر ضرورت پدافند غیرعامل در کاهش حجم خسارات به جان و مال مردم تاکید کرد و گفت: در کشورهای در حال توسعه همچون ایران که زیر ساخت های شهری در حال احداث است، ضرورت توجه به پدافند غیر عامل برای کاهش حجم خسارات، بیشتر مورد توجه است که مکان یابی پناهگاه یکی از آن موارد است. فیوضی افزود: تخصص موردنیاز این حوزه تا حد زیادی در بدنه هلال‌احمر نهفته است. پدافند غیرعامل نیاز بشر است و اسباب آن در هلال‌احمر موجود است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به شرح وظایف کارگروه امداد و نجات شورای پدافند استان در خصوص عمده وظایف کارگروه تخصصی امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل اظهار کرد: ساماندهی تیم های عملیاتی امداد و نجات برای شرایط اضطراری و ارتقای توانمندی ‌های آنان در سطح استان، تدوین دستور العمل‌ های مورد نیاز شرایط ناشی از جنگ و تهدیدهای دشمن برای جستجو و نجات و تعیین نقش و جایگاه دستگاه های ذیربط در سطح استان و ایجاد هماهنگی بین سازمان های مرتبط برای ارتقای توان عملیاتی مقابله با شرایط اضطراری به ‌خصوص مراکز مربوط به نیروهای مسلح از عمده وظایف کارگروه تخصصی امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل محسوب می شود. فیوضی در پایان از راه اندازی قرارگاه پدافند زیستی استان خوزستان با توجه اهمیت تهدیدات زیستی در استان های مرزی و نقش کلیدی جمعیت هلال احمر در این قرارگاه خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر