۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۱۴۴۳
با حضور مسئولان استانی و شهردار محمدیه؛
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ساخت این جاده دسترسی به لحاظ پدافند برای مهرگان موضوع مهمی است و بار ترافیکی این منطقه را کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، امضای تفاهم نامه سه جانبه استانداری، شهرداری محمدیه و راه و شهرسازی برای احداث جاده دسترسی ساکنان ناحیه شهری مهرگان به قزوین امروز (دوشنبه-پنجم مهرماه جاری- ) با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، رضا گروسی فرماندار شهرستان البرز، ایرج زاهدپور مدیرکل دفتر شهری استانداری، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی، پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری، مریم نخستین شهردار محمدیه و اعضای شورای شهر روز دوشنبه در شهرداری محمدیه برگزار شد.

در این جلسه مریم نخستین اظهار کرد: ناحیه شهری مهرگان یکی از دستاوردهای انقلاب است که توانسته نیاز شهروندان را در حوزه مسکن رفع کند.

وی با بیان اینکه جابجایی عوارضی مهرگان از خواسته‌های مردم این شهرک بود، افزود: به دلیل هزینه زیاد این جابجایی که بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان است، این موضوع غیرممکن بود بنابراین ما طرح دیگری را برای حل مشکلات مردم مهرگان پیگیری کردیم.

شهردار محمدیه بیان کرد: جاده موازی با اتوبان برای ساخت جاده دسترسی مهرگان به قزوین در دستور کار دارد و امروز تفاهم‌نامه این جاده دسترسی به امضا می‌رسد.

وی عنوان کرد: انتخاب پیمانکار و مشاوره برعهده شهرداری محمدیه است که برای اجرای این پروژه ۱۵ میلیاردتومان پیش‌بینی شده که طیق ضوابط قانونی آگهی آن انتشار پیدا می‌کند، این تفاهم نامه از اتفاقات خوبی است که از خواسته‌های اصلی شهروندان است.

نخستین در پایان گفت: یکی دیگر از تصمیمات شورا و شهرداری محمدیه این است که اجرای پروژه امام علی(ع) جزو بودجه ۹۸ قرار خواهد گرفت و کلنگ زنی آن در سال ۹۸ انجام می‌گیرد.

مسعود حق لطفی در ادامه این جلسه اظهار کرد: تفاهم نامه احداث جاده مهرگان است جزو موضوعاتی است که طی دوسه سال گذشته از خواسته‌های مردم مهرگان بود که ما از وزارتخانه پیگیری کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان جابجایی عوارضی وجود نداشت، بنابراین بحث کارت الکترونیکی مطرح شد که به دلیل نبود زیرساخت امکان این موضوع نیز وجود نداشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در دیداری که با وزیر راه انجام گرفت درخواست اعتبار برای تکمیل و آماده سازی شهرک مهرگان صورت گرفت که با موافقت وزارتخانه این مبلغ برای ساخت جاده دسترسی اختصاص می‌یابد.

وی عنوان کرد: سه مسیر دکل‌های برق، مسیر حاشیه کانال آبرسانی و امتداد شمال مهرگان به جاده آشنستان در این منطقه برای احداث جاده دسترسی مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون بررسی‌ها به اتمام رسیده و امیدواریم با شروع کار اجرایی آن توسط شهرداری تا برای سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

وی گفت: هزینه‌ها از جمله انتشار مناقصه، گرفتن مشاوره و تملک برعهده اداره کل راه و شهرسازی است که این مبالغ به شهرداری پرداخت می‌شود.

حق لطفی بیان کرد: طی سه ماه آینده بحث طراحی و برآورد مناقصه به اتمام می‌رسد و از ابتدای سال ۹۸ عملیات اجرایی این پروزه آغاز خواهد شد.

وی در پایان ابراز کرد: ساخت این جاده دسترسی به لحاظ پدافند برای مهرگان موضوع مهمی است و بار ترافیکی این منطقه را کاهش خواهد داد.

ایرج زاهدپور در ادامه این جلسه بیان کرد: با ساخت ناحیه شهری مهرگان پیش‌بینی جمعیت آن ۱۱۲ هزارنفر بود که هم اکنون ۵۰ هزار نفر در این منطقه ساکن شده اند که با تکمیل زیرساخت‌ها جمعیت آن افزایش می‌یابد.

وی افزود: با اضافه شدن جمعیت ناحیه شهری مهرگان به شهر محمدیه، این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ استان شناخته می‌شود و بیش از ۱۵۰ هزارنفر پیش بینی جمعیت این منطقه است و یکی از مشکلات آن دسترسی به شهر قزوین است.

مدیرکل امور شهری استانداری قزوین گفت: موضوع جابجایی عوارض از ابتدای شکل‌گیری شهر محمدیه در دهه ۷۰ مطرح بود که اجرایی نشد و امروز با همت مسئولان این خواسته اجرایی خواهد شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر