۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۱۳۹۹
وزیرامور خارجه ایران در گفتگو با یک خبرگزاری ایتالیایی غنی‌سازی هسته‌ای به مانند دوران پیش از برجام را در ایران محتمل عنوان کرده است.
به گزارش پایداری ملی،به نقل از رای نیوز، محمد جواد ظریف، وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار «رای نیوز۲۴» ایتالیا، غنی سازی اورانیوم به مانند دوران پیش از برجام در ایران را، با توجه به نقض تعهدات از سوی آمریکا، حق ایران عنوان کرد.

وزیر امورخارجه ایران همچنین درخواست‌های آمریکا از اروپا را بی پایه و بی اساس خواند و افزود: اگر اروپا بدنبال حاکمیت مستقل است، لازم است در مقابل خواسته‌های آمریکا بایستد.

محمدجواد ظریف همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های ترامپ در منطقه را براساس توهم و ارزیابی‌های غلط عنوان کرد و اظهار داشت ایران فشار‌های بدتر از امروز را نیز تحمل کرده و از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.

وزیرامورخارجه ایران همچنین توافق برجام را یکی از طولانی‌ترین و جدی‌ترین مذاکره تاریخ معاصر دانست که احتمال تکرار آن بسیار ضعیف است.

ظریف در این گفتگو هممچنین با انتقاد از اروپا از این جهت که آماده سرمایه گذاری در امنیت خود نشده است، عنوان داشت که اروپا برای استقلال خود باید تلاش کند و نمی‌توان بدون خیس شدن شنا کرد.

محمدجواد ظریف همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با حضور ایران در سوریه عنوان داشت که چرا ایران نباید به دولت سوریه برای جلوگیری از گسترش داعش در خاورمیانه کمک کند؟

وزیر امورخارجه ایران همچنین خطاب به خبرنگار ایتالیایی این سوال را مطرح کرد که هواپیما‌های کدام کشور یمن را بمباران می‌کنند، آیا ایرانی هستند؟ شما یادتان هست که وقتی امریکایی‌ها میلیارد‌ها دلار خرج مسلح کردن صدام می‌کردند، اما او علیه آن‌ها شد؟ آن‌ها در طرف اشتباه داستان قرار دارند.

ظریف همچنین در ارتباط با احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا، ترامپ را فردی غیر قابل اعتماد دانست و افزود: ما دو سال و نیم وقت با دولت قبلی گذاشتیم اگر اکنون با ترامپ وارد مذاکرات جدیدی شویم وقتی زمان او نیز تمام بشود، دو سال نیم دیگر را نیز به هدر داده ایم، چون ممکن است، رئیس جمهوری بعدی آمریکا این توافق را قبول نداشته باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر