۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۱۳۹۴
سرپرست استانداری یزد با اشاره به تصادفات بالا در یزد گفت: آمادگی کامل برای راه‌اندازی پایگاه کشوری و منطقه‌ای اورژانس در استان یزد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمدعلی طالبی ظهر امروز  در دیدار با رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه استان یزد ظرفیت‌های بسیاری در حوزه سلامت و درمان دارد اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های استان یزد این است که این استان در بسیاری از آسیب‌های جزو رتبه‌های آخر کشور است و همیشه کمترین این آسیب‌ها را دارد.

وی تصریح کرد: با این وجود متاسفانه یزد در حوزه شاخص تصادفات رانندگی در رتبه‌های بالای کشور  قرار دارد و در طول سال شاهد وقوع حوادث مختلفی در حوزه رانندگی یزد هستیم.

سرپرست استانداری یزد ادامه داد: یکی از دلایل این موضوع قرار گرفتن استان یزد در چهارراه مواصلاتی کشور است که سبب شده در حوزه تصادفات برون شهری آمار نسبتا بالایی داشته باشیم.

طالبی خاطرنشان کرد: همچنین وجود تعداد بالایی موتورسیکلت سوار در سطح خیابان‌های یزد و تردد دوچرخه‌ها بدون اینکه زیرساخت‌های لازم برای آن مهیا شده باشد یکی دیگر از دلایل آمار بالای تصادفات یزد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ادامه داد: لازم است که مسئولان اورژانس کشور نسبت به این وضعیت در استان یزد توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی در استان یزد وجود دارد که یک پایگاه اورژانس کشوری و منطقه‌ای در یزد به وجود آید تا علاوه بر خدمت‌رسانی به استان یزد، زمینه خدمت به دیگر استان‌های کشور هم از طرف این پایگاه وجود داشته باشد.

طالبی با اشاره به فعالیت مرکز ملی مهارت آموزی ‌CBRNE در یزد گفت: این مرکز ظرفیت بسیار خوبی برای استان یزد و کشور است تا بتوانیم با فعالیت‌های مهارت آموزی در حوزه پدافند غیرعامل پیشرفت بیشتری داشته باشیم و این مرکز هم جایگاه بین المللی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به اختصاص یک فروند بالگرد هوایی فوریت‌های پزشکی به استان یزد اشاره کرد و گفت: این اقدام سازمان اورژانس کشور قابل تقدیر است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر