۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۱۳۹۳
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه ۳۹ بالگرد در کشور به ارائه فوریت‌های پزشکی مشغول هستند گفت: تعداد پایگاه‌های اورژانس در سه سال بیش از ۲ برابر شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، پیرحسین کولیوند ظهر امروز در دیدار با سرپرست استانداری یزد با اشاره به اینکه اورژانس در ایران 43 سال قبل شروع به فعالیت کرد اظهار داشت: نخستین فعالیت اورژانس در کشور با 7 پایگاه صورت گرفت.

وی به پیشرفت‌های قابل توجه اورژانس کشور در طول سه سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: تعداد کل پایگاه‌های اورژانس کشور در سال 95 معادل دو هزار و 400 پایگاه بود در حالی که این آمار الان به پنج هزار و 500 پایگاه رسیده است.

رئیس اورژانس کشور به افزایش فعالیت‌های اورژانس هوایی در کشور اشاره کرد و افزود:  خوشبختانه در طول سال‌های اخیر توجه به این موضوع افزایش قابل توجهی یافت به گونه‌ای که الان 39 بالگرد فوریت‌های پزشکی در کشور در حال فعالیت هستند.

کولیوند ادامه داد: این بالگردها امکان پرواز تا شعاع 150 کیلومتری برای خدمات‌رسانی به هموطنانمان را دارند و تاکنون هم اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف درمانی توسط اورژانس هوایی کشور صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اورژانس در انقلاب اسلامی ایران سابقه بسیار خوبی دارد و در طول 40 سال گذشته، خدمات بسیار خوب و گسترده ای به مردم ایران ارائه کرده و جان انسان‌های بسیاری را نجات داده است.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: این مجموعه در طول سال‌های جنگ حق علیه باطل در راستای نجات جان رزمندگان اسلام وارد میدان شد و جان افراد بسیاری را در این مسیر نجات داد.

کولیوند خاطرنشان کرد: در این مسیر هم تعداد قابل توجهی از ماموران اورژانس کشور در جبهه‌های حق علیه باطل شهید و جانباز شدند و افراد زیادی هم به اسارت رفتند و الان افتخار آزادگی دارند.

وی به حوزه فعالیت اورژانس در زمینه پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: اورژانس در استان‌ها اقدامات بسیار گوناگونی انجام داده و در استان یزد هم خوشبختانه تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای بین اورژانس یزد و اداره کل پدافند غیرعامل استان وجود دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر