۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۱۳۵۴
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شاهرودگفت: برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس، اجرای رقابت های ورزشی در راستای ارتقاء سطح آمادگی جسمانی بسیجیان و برگزاری کلاس های پدافند غیرعامل و سلاح شناسی با همکاری ارتش از دیگر کارهای انجام شده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سرهنگ جواد عبیری پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، فرستادن کاروان های راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور را از جمله کارهای انجام شده توسط سپاه ناحیه شاهرود دانست و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس، اجرای رقابت های ورزشی در راستای ارتقاء سطح آمادگی جسمانی بسیجیان و برگزاری کلاس های پدافند غیرعامل و سلاح شناسی با همکاری ارتش از دیگر کارهای انجام شده است.
وی ادامه داد: انجام کارهای فرهنگی در حوزه های مختلف، اجرای طرح بوستان سلامت با همکاری شهرداری، حفظ انسجام رزمندگان و ایثارگران با برگزاری محفل های روایتگری، فرستادن گروه های جهادی به مناطق محروم برای ارائه خدمات عمرانی و درمانی و برگزاری یادواره های شهداو سرکشی به خانواده شهدا نیز توسط سپاه ناحیه انجام می شود.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شاهرود با بیان اینکه در هشت ماهه امسال یک هزار و 537 تن به اردوهای جهادی یک روزه به محلات فرستاده شدند، اضافه کرد: 728 تن در اردوهای جهادی سه روزه و 248 تن نیز در اردوهای هفت روزه شرکت کردند.
عبیری با اشاره به حضور 120 تن در طرح هجرت دانش آموزی در مدارس و مشارکت 129 تن از طلاب در اردوهای جهادی، یادآور شد: 78 طرح عمرانی در این مدت انجام شده که از بین آن ها می توان به تعمیر و تجهیز سه واحد مسکونی، 2 واحد پایگاه های مقاومت و یک خانه عالم اشاره کرد.
مدیر اجرایی شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان هم در این نشست گفت: در نمایشگاه استانی کتاب شاهرود ، 40 هزار عنوان کتاب در قالب 400 هزار جلد به علاقمندان ارائه می شود.
حجت الله کرمانی با اشاره به حضور 400 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه، ابراز داشت: سه میلیارد و 500 میلیون ریال بن یارانه خرید کتاب نیز از سوی دولت در اختیار دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار مردم قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه کتاب درشاهرود نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه های این شهرستان است، افزود:از آموزش و پرورش، شهرداری و نیروی انتظامی شاهرود و همچنین تمامی دانشگاه های استان انتظار می رود در این زمینه کمک کنند.
کرمانی اطلاع رسانی مناسب را نخستین دغدغه برگزار کنندگان نمایشگاه دانست و گفت: از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران در حوزه صنعت نیز می توان برای تشویق مردم برای حضور در نمایشگاه استفاده کرد.
امام جمعه موقت شاهرود هم با بیان اینکه قرآن کریم حضرت ابراهیم (ع) را اسوه مبارزه با شرک و تثبیت توحید می داند، ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) هم در ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اسوه هستند.
حجت الاسلام حمید عبداللهیان خاطرنشان کرد: در جنگ های غیر احزاب گاهی گروه های کوچکی با پیغبر درگیر می شدند اما در جنگ احزاب همه اعم از مشرکان مکه، منافقان و نیز یهودیانی که با ایشان پیمان بسته بودند، مشارکت داشتند.
وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری این شرح وضع کنونی کشور ماست، تصریح کرد: تنها راه برون رفت از این وضعیت و فشارهای بین المللی مقاومت است. رهبر معظم انقلاب جلوتر از همه موضوعات و تحرکات دشمن را رصد کرده و به تصمیم گیران راه را نشان می دهند.
امام جمعه موقت شاهرود به سفر ریاست جمهوری به شاهرود هم اشاره ای داشت و گفت: حل شدن معضل بیکاری در صدر مطالبات مردم است و علاوه بر آن نیاز داریم تا با بیانات رئیس جمهوری اعطای مرز هوایی به شاهرود اعلام شود تا شاهد گشایشی در رونق اقتصادی منطقه باشیم.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود هم با بیان اینکه اگر این دانشگاه جایگاه ملی نداشت هرگز به این مرحله از موفقیت دست نمی یافت، ابراز داشت: طبق رتبه بندی جهانی تایمز در سال 97، از بین 2 هزار و 640 دانشگاه ایران فقط 29 مورد در این رتبه بندی جهانی جای گرفتند و خوشبختانه دانشگاه صنعتی شاهرود در جایگاه بیست و دوم قرار گرفت.
محمد مهدی فاتح با اشاره به بیش از 200 قرارداد تحقیقاتی این دانشگاه با سازمان های ملی و شرکت های بزرگ، از جمله وزارت نفت، تأکید کرد: باید از این ظرفیت دانشگاه برای پیشرفت شهرستان بهره برد. به دستور ریاست جمهوری همه ی دستگاه های اجرایی باید یک درصد از اعتبارات خود را به امور پژوهشی و توسعه فناوری اختصاص دهند در این راستا دانشگاه صنعتی آماده همکاری با دستگاه های اجرایی شهرستان است.
وی با بیان اینکه اعتبار قراردادهای دانشگاه از هفت میلیارد ریال در سال 95 به حدود 70 میلیارد ریال در سال 96 افزایش یافته، افزود: در حوزه کارآفرینی 2 قرارداد مهم بسته شده که یکی از آن ها قرارداد عرضه محتوا با شرکت ایرانسل در سطح استان سمنان است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود هم به تشریح خدمات 40 ساله این نهاد پرداخت و گفت: بیشترین موقوفات استان سمنان متعلق به این شهرستان است.
حجت الاسلام سعید غیرتمند با بیان اینکه 65 مورد از رقبه ها در اختیار دستگاه های اجرایی شاهرود مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، مخابرات، سپاه و شهرداری قرار گرفته، تصریح کرد: بیش از 40 مورد از مدارس شاهرود در زمین های وقفی قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه موقوفه عبدالجواد باقری در اختیار آموزش و پرورش است، افزود: مدرسه امام محمد باقر (ع) دارای عرصه و اعیان وقف است که با زیربنای یک هزار و 560 متر مربع در سه طبقه ساخته و وقف شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر