۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۱۳۲۴
استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: رعایت پیوست های پدافند غیرعامل در این استان به مراتب مهم تر و حساس تر از سایر استان های کشور است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، قاسم سلیمانی دشتکی صبح چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل ایلام با معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز در کنار مزایایی که برای استان ایلام به همراه دارد در صورت غفلت می تواند به تهدیدی از سوی دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر نیز تردد میلیونی زائران اربعین در استان و همچنین ورود زائران عراقی از مرز مهران به ایران در صورت آمادگی نداشتن می تواند از سوی دشمن مورد طمع و تهدید مواجه شود.

استاندار ایلام لزوم دقت نظر در اجرای پروژه های مرتبط با اربعین را بر اساس پیوست های پدافند غیرعامل مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه های اجرایی قبل از شروع بکار در این زمینه ها باید موافقت حوزه پدافند غیرعامل را کسب کنند.

سلیمانی دشتکی افزود: خوشبختانه در سایه هماهنگی و وحدت رویه میان مسئولان تجربه تردد میلیونی زائران اربعین در بازه زمانی بسیار کوتاه نمونه ای از پدافند غیرعامل است که بخوبی مدیریت می شود.

وی با اشاره به بروز پدیده طوفان با سرعت ۸۰ کیلومتر در ایام اربعین ۹۷ در مرز مهران گفت: در سایه آمادگی های موجود با کمترین خسارت جانی و مالی این موضوع مدیریت شد.

استاندار ایلام همچنین خواستار برگزاری رزمایش تخصصی پافند غیرعامل در استان به منظور کسب آموزش و آمادگی های بیشتر توسط دستگاه های اجرایی شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر