۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۱۲۸۳
امیر حاتمی:
وزیر دفاع گفت: دشمن می‌خواست با دروغ‌پردازی علیه ایران، کشور‌های دنیا را با خود همراه کند، اما نه‌تنها کسی با دشمن ما همراه نشد؛ بلکه بسیاری از کشور‌ها به حقانیت ایران اذعان کردند.
به گزارش پایداری ملی، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز دندان‌پزشکی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند تا اجازه ندهد که ملت بزرگ ایران از منابع خود استفاده کنند. آنان می‌خواهند مردم ما را از داشته‌هایشان محروم کنند.

وی در ادامه گفت: ارتش و نیرو‌های مسلح، امروز در نگاه مردم و مسؤولان و رهبر معظم انقلاب یک سازمان مورد وثوق، خوش‌نام و مورد اعتماد هستند.

وزیر دفاع افزود: قانون‌گذار حکیم در تدوین قانون ارتش جمهوری اسلامی، ویژگی‌هایی از قبیل اسلامی بودن، مردمی بودن، ولایی بودن، و... را مورد توجه قرار داده است و ما امروز نیز شاهد ارتشی مقتدر در کشورمان هستیم.

امیر حاتمی عنوان کرد: ارتش امروز همچنان‌که در حوزه علوم پزشکی موفق است در تربیت نیرو‌های جوان و با بصیرت و قرآنی نیز موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: ارتش مقتدر است؛ یعنی کسی نمی‌تواند به حیطه مورد حفاظت ارتش طمع داشته باشد و همچنین دوستان از این سازمان خوفی ندارند و با آن در تعامل هستند.

وزیر دفاع افزود: از دیگر ویژگی‌های ارتش انقلابی ما خودکفایی، سادگی و انضباط است؛ خودکفایی یعنی اینکه ارتش باید در سازماندهی، تدارکات، اطلاعات، آموزش و تامین تجهیزات و تسلیحات خودکفا باشد.

امیر حاتمی بیان کرد: از ماموریت‌های اصلی ارتش حفظ تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام است که ارتش در این راستا همواره از دوران دفاع مقدس تاکنون با رشادت و احساس مسؤولیت گام برداشته است و امروز نیز بسیاری از نیرو‌های ارتش و نیرو‌های مسلح، در مرز‌ها حضور دارند و از کشور حراست می‌کنند.

وی گفت: دشمن می‌خواست با دروغ‌پردازی و فریب‌کاری، علیه جمهوری اسلامی ائتلاف‌سازی و کشور‌های دنیا را با خود همراه کند، اما امروز وجدان‌های بشری در حال بیدار شدن است و کسی با آن‌ها همراه نشد؛ بلکه بالکعس، بسیاری از کشور‌ها به حقانیت ایران اذعان کردند.

وزیر دفاع عنوان کرد: در شورای امنیت سازمان ملل دیدیم که چگونه رئیس جمهور آمریکا مورد تمسخر همه سران کشور‌ها قرار گرفت و مشاهده کردیم که چگونه رئیس جمهور آمریکا وقتی که می‌خواست جلسه شورای امنیت را به یک نشست ضد ایرانی تبدیل کند، موفق نشد و به شدت مورد اعتراض همه قرار گرفت. حاصل آن جلسه نیز یک بیانیه در محکومیت عملیات تروریستی اهواز و منجر به استعفا و برکناری نماینده شرور آمریکا در سازمان ملل شد.

امیر حاتمی تاکید کرد: ما حتما از این تحریم‌ها و سختی‌ها با سرعت بیشتری عبور خواهیم کرد؛ چرا که امروز ما نسبت به آن‌ها قوی‌تر هستیم. ما مجرب‌تر از قبل و به خودمان متکی هستیم و می‌توانیم از این شرایط با سرعت و سهولت عبور کنیم.

وی افزود: ادامه این راه حتما برای مردم و دستگاه‌های دولتی ما سختی‌هایی به همراه خواهد داشت، اما ما می‌دانیم که در پی این ایستادگی و مقاومت، پیروزی نهفته است؛ چراکه خدای متعال به این مقاومت و ایستادگی برکت خواهد داد و نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.

وزیر دفاع در ادامه گفت: فصل بررسی بودجه است و همه مدیران و فرماندهان در تلاش هستند تا ان‌شاءالله با ابتکارات، یک بودجه خوب در سال ۹۸ برای مجموعه نیرو‌های مسلح محقق شود و بنده نیز با تمام توان در این زمینه درگیر هستم.

امیر حاتمی با بیان اینکه امسال به کوری چشم دشمنان دهه فجر بسیار خوبی خواهیم داشت، تاکید کرد: نیرو‌های مسلح قطعا برنامه‌های خوبی خواهند داشت. کار‌های زیادی در سطح کشور انجام شده که آماده رونمایی است و ما در شرایطی پا به دهه پنجم انقلاب خواهیم گذاشت که از همیشه آماده‌تر و مهیاتر هستیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر