۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۱۲۰۶
رئیس برنامه جهانی غذا با دعوت از جامعه جهانی برای توقف جنگ یمن، شرایط این کشور را موجب شرم جهانیان دانست.
به گزارش پایداری ملی، «دیوید بیسلی» رئیس برنامه جهانی غذا در نشست شورای امنیت در خصوص یمن خواستار نجات اقتصاد یمن و جلوگیری از مرگ ساکنانش بخاطر گرسنگی شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی یمن (سبأ نت) او تأکید کرد کرد که یمن در آستانه یک فاجعه است و باید با یکدیگر برای جلوگیری از آن اقدام کنیم و جامعه جهانی باید تمام نیروی خود را جهت پایان دادن به این جنگ و نجات اقتصاد یمن به کار گیرد.

او همچنین گفت که کشورهای جهان باید تمام دانش خود را برای تغییر شرایط یمن به کار گیرند و سازمان‌های بشردوستانه مانند برنامه جهانی غذا باید منابع لازم برای نجات جان انسان‌ها را در اختیار داشته باشند.

  «دیوید بیسلی» در ادامه گفت: اینکه مدام بگوییم «فاجعه آمیز» است، هیچ چیز را در یمن تغییر نمی دهد؛ جامعه بشری باید شرمسار باشد؛ چرا که در سایه این مقدار از ثروت و دانش و تکنولوژی که با خود دارد؛ نباید کودکی با شکم گرسنه به خواب رود.

او در آخر گفت: اخیرا سفری به یمن داشتم، وقتی با کودکان بازی می‌کردم و قلقلکشان می‌دادم، هیچ کدام نمی خندیدند.

روز گذشته (شنبه) شبکه تلویزیونی آلمانیN-Tv نیز در گزارشی نوشت: با گذشت  چهار سال از جنگ در یمن، از هر دو نفر از مردم این کشور، یکی گرسنه است و این در حالی است که همزمان بیماری وبا هم در این کشور اپیدمی شده است. قطعا عربستان سعودی مسئول چنین وضعیتی است اما غربی ها هم که مراتب خشم خود را از اقدامات سعودی‌ها ابراز کرده اند دست از معامله تسلیحاتی با ریاض بر نمی‌دارند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر