۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۱۲۰۰
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید به سه تا پنج تغییر در پست‌های ارشد دولتی فکر می‌کند.

به گزارش پایداری ملی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز، از احتمال سه تا پنج تغییر در پست‌های ارشد دولتی خبر داد.

بر اساس این گزارش، «کریستن نیلسن»، وزیر امنیت داخلی و «جان کلی»، رئیس کارکنان کاخ سفید از جمله تغییرات احتمالی هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا به فاکس‌نیوز گفت: «من به سه یا چهار یا پنج جایگاه [برای تغییر] فکر می‌کنم. با این حال ممکن است در نهایت تنها دو تغییر صورت پذیرد. من این را می‌خواهم [و] به انعطاف‌پذیری نیاز دارم.»

وی در خصوص نیلسن گفت که او فردی باهوش است اما آن‌قدر که او می‌خواسته در کارش قاطع نبوده است. «من می‌خواهم او قاطع‌تر باشد و باید ببینیم در نهایت چه خواهد شد؟ اما [به هر حال] من می‌خواهم او خیلی قاطع باشد.»

وقتی از رئیس‌جمهور ایالات متحده در خصوص شانس بقای وزیر امنیت داخلی سوال شد، وی گفت که او هنوز شانس بقا دارد اما افرادی که کاخ سفید را در دوران او ترک کرده‌اند، موفق بوده‌اند.

ترامپ گفت: «شما کاخ سفید را ترک می‌کنید در حالی که برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده‌اید. کسانی که دولت را ترک کرده‌اند موفق بوده‌اند. ... من دوست داشتم او در خصوص مرزها قاطع‌تر باشد.»

وی در خصوص جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید هم سخن گفت و ابراز داشت که درحالی که کلی خوب کار می‌کند و با او به خوبی کنار می‌آید اما بعضی چیزها آن‌طور که باید نیستند.

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: «او کارهایی می‌کند که من دوست دارم و کارهایی می‌کند که مورد علاقه من نیست. ... بعضی چیزها هستند که در توان او نیستند. تقصیر ندارد، در توانش نیست!»

او در خصوص اظهاراتش در ماه جولای که گفته بود کلی تا سال 2020 در کاخ سفید خواهد بود نیز گفت: «بله این می‌تواند اتفاق بیفتد اما باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.»

یکی دیگر از موضوعات طرح شده در این گفت‌وگو مساله تحقیقات بر سر دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 ایالات متحده بود. ترامپ که اخیرا وزیر دادگستری را برکنار کرد، گفته که اگر «متیو ویتیکر»، سرپرست این وزارت‌خانه بخواهد فعالیت‌های رابرت مولر، بازرس ویژه این پرونده را محدود کند، او دخالتی نخواهد کرد.

او در این مصاحبه در خصوص پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی نیز اظهار نظر کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر