۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۱۱۸۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی یکی از ضروریات کار تمام مدیران را توجه به مباحث مدیریت پدافند غیرعامل و بحران ذکر کرد و گفت:باید اهمیت این مباحث به مدیران گوشزد شود تا امکان مقابله با بحران ها را داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، رضا رجب زاده در گردهمایی شهرداران استان با حضور معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت:80درصد جمعیت خراسان شمالی در سه شهرستان این استان متمرکز شده اند که اهمیت این حوزه را نشان می دهد هم چنین توجه به پدافند غیرعامل در اسناد آمایش کشور نشان می دهد که این مبحث باید و شاید اجرایی نشده است.
وی بزرگ ترین ارمغان حضور اجتماع را ایجاد امنیت در شهرها ذکر کرد و افزود:دفاع نظامی و غیر نظامی از شهرها حائز اهمیت بوده و طبیعی است که این حوزه نیازمند برنامه ریزی و مدیریت باشد.

رجب زاده تصریح کرد: ذات کار حوزه پدافند غیرعامل می طلبد تا این حوزه در زیر مجموعه معاونت عمرانی باشد که امیدواریم این جانمایی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی بیان کرد: یک درصد از اعتبارات تملک دارایی مختص حوزه پدافند غیرعامل است اما اگر می بینیم این کار تاکنون به خوبی محقق نشده باید دلایل عدم اجرا و تحقق آن مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه اظهار داشت:پدافند غیرعامل شهری صرف نظر از مفاهیم و تعاریف موجود از سالیان گذشته در فرهنگ شهری ما بروز و ظهور داشته است لذا مفهوم جدیدی تلقی نمی شود.

کریمی تصریح کرد:تمرکز دارایی و سرمایه در شهرها موجب شده تا تهاجم به شهرها در دستور کار دشمنان قرار گیرد و این مشکل تقریبا در تمامی شهرهای دنیا مشهود است بنابراین از وظایف اصلی ما مصون سازی زیرساخت های شهری و حفاظت از مردم است. وی خاطرنشان کرد:برنامه های حوزه پدافند غیرعامل شهری در سه حوزه مدیریت شهری، برنامه ریزی شهری و زیرساخت های شهری متمرکز شده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین شورای پدافند غیرعامل استان نیز گفت:اگر مدیران کشور و دستگاه های اجرایی استان به ویژه حوزه شهری موضوع پدافند غیرعامل را به درستی درک کنند بدون شک در ایجاد زیرساخت های لازم با محوریت پیشگیری اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

محمود ثمینی خاطرنشان کرد:پدافند غیرعامل پیشگیری کننده از ایجاد بحران یا تمهید مقدمات برای پیشگیری تلقی می شود بنابراین ضروریست تا در زیرساخت های شهری به این مباحث بیش از پیش توجه شود.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر