۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۱۱۷۵
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: حملات سایبری دشمنان نظام اسلامی به زیرساخت های ارتباطی و اقتصادی کشور جدی و مستمر است.
       

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: حملات سایبری دشمنان نظام اسلامی به زیرساخت های ارتباطی و اقتصادی کشور جدی و مستمر است.

ایرج کارخایی در رزمایش آمادگی در برابر حوادث در مرکز کنترل عملیات مستقر در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، افزود: در روزهای گذشته حملات سایبری از سوی رژیم صهیونیستی به زیرساخت های ارتباطی کشور برنامه ریزی شده بود که با درایت و تیزهوشی دانشمندان جان بر کف ایران اسلامی این توطئه ها خنثی شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ایران با انواع تهدیدهای نظامی و سایبری روبه رو بوده است که با مقاومت و تلاش ایثارگران و دانشمندان این نظام مقدس بی اثر ماند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: در زمان حاضر آمریکا و هم پیمانانش با تمام قدرت درصدد نفوذ سایبری به ایران هستند و هوشیاری در برابر این تهدیدها می تواند رویکردهای خصمانه استکبار جهانی از بین ببرد.

کارخایی اضافه کرد: در کشور باید رزمایش های متعددی در بخش پدافند غیرعامل اجرا شود تا در شرایط بحرانی با امنیت روانی و آمادگی مطلوب تر به مقابله با تهدیدهای دشمنان رفت.

وی اضافه کرد: باید در تهدیدهای غیرعامل تمامی موانع در تاخیر جا به جایی کالا و تردد شهروندان به حداقل برسد و با مدیریت این تهدیدها می توان این توطئه های استکبار جهانی را خنثی کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: تلاش برای مقابله با تهدیدهای دشمنان نیازمند مشارکت تمامی نهادهای اجرایی است و باید مفهوم این تهدیدها به معنی واقعی در کشور فرهنگ سازی شود.

رزمایش آمادگی در برابر حوادث با عنوان پیامبر اعظم(ص) با فعالیت ۱۳ دستگاه امدادی و اجرایی در مرکز استان سمنان برگزار شد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر