۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۱۰۹۹
معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل گفت: مطالعات پدافند غیرعامل در ۵۰ شهر، که افزون بر ۷۰ درصد جمعیت کشور را در خود دارند، انجام می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،معاون امور شهری عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خراسان شمالی اظهار داشت: از مجموع این شهر‌ها برای ۲۰ شهر تامین اعتبار شده و قرارداد ۱۶ شهر نیز منعقد شده است.

وی افزود: میزان اعتبار تامین شده از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر‌های کوچک تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در کلان شهر‌ها متغیر است که ۵۰ درصد توسط سازمان پدافند غیرعامل و ۵۰ درصد آن توسط شهرداری‌ها تامین می‌شود.

وی با اشاره به تامین اعتبار لازم برای اجرای مطالعات شهر بجنورد، افزود: پیش بینی می‌شود این مطالعات در دوره‌ای یک ساله تا ۱۸ ماهه به پایان برسد.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: تمامی مسائل از قبیل: سرمایه‌های شهر، راهکار‌ها و مسیر‌های تخلیه اضطراری و نحوه تخلیه، وسایل حمل و نقل و محل استقرار برای اسکان اضطراری در این مطالعات منظور می‌شود.

وی هدف از این مطالعات را مشخص کردن زیرساخت‌های شهری برای کسب اطمینان خاطر از تداوم فعالیت‌ها در مواقع تهدید و نحوه حفاظت از مردم در هنگام بحران ذکر کرد.

کریمی اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان شمالی استانی مرزی است این مطالعات، پدافند زیستی، سایبری و دیگر موضوعات مرتبط را نیز دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه سایبری تنها مساله ما استفاده از این فضا در خدمات رسانی به مردم نیست، گفت: باید از ایمن بودن فضای سایبری مطمئن باشیم و در حرکت به سمت شهر هوشمند، مخاطرات استفاده از فضای سایبر مشخص باشد.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل، پرداختن به زیرساخت‌های کنترل از راه دور و دوربین‌های هوشمند شهری را از نکاتی دانست که در فضای سایبری حوزه شهری مود توجه قرار می‌گیرد و باید از عملکرد آن مطمئن بود.

کریمی افزود: پدافند غیرعامل یک مقوله پیشگیرانه برای آسان سازی مدیریت بحران و شناسایی تهدیدات غیرطبیعی است که منشاء انسان ساخت و دشمنانه دارند.

وی اظهار داشت: برخی تهدیدات ناشی از اقدام دشمنان نیست بلکه مکان یابی غلط و نزدیکی با نقاط خطرزا، موجب شکل گیری آن‌ها و بروز خطراتی برای شهر‌ها می‌شود که این خطرات شناسایی و برای آن‌ها برنامه ریزی می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر